1

Onderwerp: rood kleuren van marsepein

Voor een feyenoord taart voor het zoontje van mijn vriendin heb ik rode marsepein nodig voor het plaatje en ondergrond dus dat wordt wel een onsje of 8. Mijn vraag is hoe kan ik dit nu het beste kleuren.??
Ik heb wilton kleurengel christmas red. Lukt dat hier mee en hoeveel heb ik hiervan nodig of heb ik dan extra strenght pasta nodig van de webshop??
Iemand nog tips bij het mengen, niet mijn favouriete bezigheid maar daar zal ik niet de enige in zijn.

Groetjes Mirjam

2

Re: rood kleuren van marsepein

volgens mij red je het niet met de christmas red van wilton - niet bij zo'n grote hoeveelheid marsepein - dan heb je die intensievere nodig. Oh en vergeet niet om tussendoor je handen te wassen met warm water en zeep. Je kunt trouwens ook kant-en-klare rode marsepein bestellen.....

groetjes,
gina

Die is inderdaad niet optimaal, heb die zelf ook
moet het halve potje erin gooien om een beetje roodachtig te krijgen. het werd dan ook zeer bitter, de marsepein

Ik heb nu zelf rood in een spuitbus aangeschaft. moet je wel de marsepein in de gewenste vorm al kneden, 'grafitti-en' en dan pas op de taart plaatsen.

4

Er zijn ook potjes Super red of Red red. Ik weet alleen niet of die van Wilton zijn. De webshop heeft dacht ik alleen maar christmas red en inderdaad dat wordt niet echt "rood" rood zeg maar.....

5

Ik heb een ajaxtaart gemaakt. (zie mijn album) Deze heb ik rood gekleurd met christmas red. Het heeft enoooooooorm lang geduurt voordat het echt rood werd. Ik kreeg het idee dat het even nodig had om door te kleuren, want een dag later leek het wel echt goed rood... Ook mijn elmo-taart gaf wat problemen. De botercreme werd eerst framboos en na toevoeging van geel pas weer wat rood. Ben dus ook nog opzoek naar een sterke rode kleurstof.
Ik heb het trouwens niet geproefd in de taart dat er veel kleurstof in zat..

Kijk gerust in mijn album!
http://www.mijnalbum.nl/Album=CSXEISWI

6

Ik heb de Christmas red van SK, daar krijg je het echt wel knalrood van hoor (zonder het halve potje er in te gooien ;) ). Het beste kan je het een of twee dagen van te voren al kleuren, het kleurt namelijk nog aardig door en dan heb je echt brandweer-rood hoor! :Y :)
Succes & groetjes, Annette

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

7

Ik durfde het toch niet aan.Ik heb rode fondant besteld bij de webshop i.p.v. voorgekleurde rode marsepein om de kosten wat te drukken. Ben benieuwd want ik heb nog nooit met fondant gewerkt.
Bedankt voor jullie reacties
Gr Mirjam