1

Onderwerp: Klopper of Garde van de Kenwood??

Gisterenavond van die ontzettende lieve goedheiligman een Kenwood gekregen! Ben er echt superblij mee maar ik had een (domme) vraag. Gebruik je nou de klopper of garde voor de biscuitmix? In de beschrijving van klopper staat voor het bereiden van taarten en bij de beschrijving van garde staat beslag, kaastaart etc.... Hoor graag van jullie welke jullie gebruiken en alvast bedankt!

2

Re: Klopper of Garde van de Kenwood??

Hoi,

Ik gebruik altijd de mixer bij de eieren en suiker door elkaar te kloppen en als dat tot een dikke romige massa is, spatel ik de bloem erbij, zodra de bloem erbij gooit moet je geen garder gebruiken want dat klopt de lucht kapot.

groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3

Dank je wel manika! En welke gebruik je als je de mix gebruikt van de webshop?

4

Hoi,
Ik gebruik altijd de klopper voor de beschuitmix van de webshop. Ik weet eigenlijk niet wat alle anderen doen, daar ben ik ook benieuwd naar. VOlgens mij zijn er namelijk veel mensen die een Kenwood hebben hier!

Groetjes Chantal

5

Voor biscuitdeeg of botercreme gebruik ik de klopper (tenminste als je zo het ding noemt met heel veel fijne draadjes)
Voor cakedeeg of ander lopend deeg neem ik de K, voor dikker deeg de kneedhaak (maar bij bv speculaas weet ik al niet meer of ik daar ook de K heb gebruikt). Voor koekjesdeeg doe ik zoals de koekjesfee zei, eerst de eieren met de klopper, de rest erbij met de K.

6

Ik doe mijn mix met de garde. (draadkop)
Daar krijg je het toch het luchtigst mee. Vergeet niet nog twee minuten langzaam te laten draaien om erge luchtbellen kwijt te raken.
Ook voor cake beslag en botercreme gebruik ik deze maar dan wel de boter eerst iets zacht laten worden in de magnatron.
De Planeet kop gebruik ik voor de icing.
En de broodhaak voor brood en koekjes deeg. Hoewel die natuurlijk ook in de planeet menger kan.
Succes en veel plezier met je presentje. :D

7

Om het verwarrend te maken ;), ik maak icing met de garde (die met die ijzeren draden dus) en de mix voor biscuit, boterecreme (dus eerst alleen de boter en daarna met het mengsel erdoor) met de klopper, dus die platte menghaak.

Ik moet wel zeggen dat ik het eerst met de garde deed, de mix voor biscuit dus. Het kan dus eigenlijk allebei, maar ik vind die platte haak ook prima en makkelijker schoonmaken tussen de mixbeurten door (ik doe soms wel 3 keer een kom en daarna pas een aantal taarten tegelijk in de oven).

Ik denk dat je het beste met beiden kunt testen wat jij het handigst vind.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

8

Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik ga ze inderdaad gewoon allebei proberen :) Oh en Inge, heel veel succes met de verhuizing!