1

Onderwerp: Eerste poging: sinterklaassuprise

Na vandaag wat rondgelezen te hebben hier, mij ook maar aangemeldt. Ik ben vandaag mijn 1e taartje aan het maken, aan de hand van de tips hier op de site. Tis meteen een sinterklaassuprise, dus wel een risicoprojectje, zo voor het eerst :D

De biscuitbodem staat nu in de oven, over een minuutje of 20 weet ik of hij gelukt is... Het gaat een voetbaltaartje worden van AZ. Nu wilde ik van marsepein een voetballertje boetseren voor op de taart, heeft iemand nog tips over hoe ik dat het beste kan doen?

De taart gaat er verder zo uitzien: biscuitdeeg met speculaaskruiden, laagje chocola, laagje rodevruchtenjam, laagje slagroom, 2e laag biscuitdeeg, dan een chocoladetopping over de hele taart, en tot slot alleen over de bovenkant een laag met kleurstof groen gemaakt glazuur (het grasveld). Denken jullie dat deze smaakcombinatie geslaagd is?

Ik laat nog weten of de bodem gelukt is!
Groetjes, Anita.

PS: het kado is een bon, die komt ergens tussen de lagen (omdat ik me net bedenk dat ik vergeten ben hem mee te bakken *bloos*)

2

Re: Eerste poging: sinterklaassuprise

Nieuwe stand van zaken: de bodem is nog steeds niet ingezakt, dus het lijkt erop dat dat deel gaat lukken... Het marsepeinen voetballertje wil alleen nog niet echt! Morgen ga ik hem afmaken, zal nog een fotootje plaatsen als ie af is.. :)

3

Mooi dat de bodem nog niet ingezakt is......Een echt voetballertje is wel moeilijk om mee te beginnen, lijkt mij. Plat puzzelen lijkt me dan het makkelijkst. Succes!!!

4

Ik ben erg benieuwd hoor!! Hou ons op de hoogte ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Nou, stand van zaken: bodem toch te dun; hij was ook best bol, ik weet niet of dat normaal is? In het midden was hij zo'n 5 cm, langs de randen maar 3. Ben bang dat het een beetje te compact is, maargoed. Hij trok ook een beetje naar binnen zeg maar: boven werd hij smaller dan onder. Hij smaakt wel lekker ;) Ik weet niet waar het aan ligt, misschien iets te lang in de oven? Ik had ook wel een handicap met het kloppen van het beslag: ik heb geen mixer (ik was net te laat bij de winkel gisteren..), dus ik heb zo'n 1 1/4 uur met de hand de eieren en de suiker staan kloppen...!

Net vulling erin gedaan: jam, en ipv laag choco en laag slagroom chocoslagroom met nutella geklopt. Nu het leukste deel, de bekleding :D

Hihi, het wordt een vervolgverhaal zo :D

6

Succes, gauw maar een mixer kopen, want met de hand dat is niet te doen.
Hoe is je taart geworden??

Gr Paloma

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

7

Ik ben benieuwd hoe 'ie wordt. Je zal maar zo lang moeten kloppen he.. Ik heb al spierpijn nadat ik een dagje aan het figuurtjes spuiten en fondant kleuren ben geweest..
Koop maar gauw een mixer!

8

Nou mensen, met de bekleding ging het mis, eigen schuld; de chocoladeganache was nog te warm maar ongeduldig als ik was toch erop gedaan; op zich geen ramp maar het was wat dun. Vervolgens wederom te kort gewacht met de laag glazuur, waardoor het ging mengen met de ganache. Resultaat: groen-bruin gemarmerde coating.

Het marsepeinen voetballertje was niet mooi genoeg naar mijn zin, dus vervangen door een marsepeinen voetbal. Om de boel wat minder onooglijk te maken (ik had geen tijd om een nieuwe te maken) de rand gedecoreerd met slagroomtoefjes, toen was het iets minder rampzalig. Hij was wel erg lekker, vond iedereen en ikzelf ook eigenlijk wel.

Ga snel een mixer kopen, want ik vind het leeeuk :) Volgens mij heb ik er een nieuwe hobby bij ;)

Met de hand is idd niet te doen nee; ook nog 2 keer slagroom kloppen na dat beslag en ik had het wel echt gehad :D

9

Oh, en wat betreft de bodem, denk dat ie idd te lang in de oven zat, het midden was ok maar de randen iets te gaar.

10

Gelukkig was-ie lekker! Heb je er nog een foto van of ... ? ;)
En je bent ongetwijfeld besmet geraakt met het taart virus... ga maar snel een mixer kopen :P Hoeft niet gelijk een Kenwood te zijn hoor :D

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Er is wel een foto gemaakt, maar analoog... dus dat duurt even met ontwikkelen enz. :D Misschien dat de volgende er dan alweer is ;)!