1

Onderwerp: vulling met banketbakkersroom

Hoi allemaal,

weer een nieuwe op het forum. Ben op deze site terecht gekomen omdat  ik de verjaardagstaarten van mijn dochters altijd zo'n teleurstelling vind  als ik ze weer ophaal bij de banketbakker, dus wil ik het zelf gaan doen.

Vorige week al een proeftaartje gemaakt en gisteren een sinterklaastaart.Tot nu toe alles gelukt. Zaterdag komt dus het grote werk.....een roze stapeltaart.

Ik heb al veel van jullie tips gelezen en er al veel aan gehad,maar nu heb ik nog een vraagje. Heeft iemand wel eens een taart gevuld met banketbakkersroom en wat gebruikt je dan voor de zijkanten en de bovenkant van de taart  als je hem wilt bekleden met marsepein?

Bien

PS: ben trouwens erg blij met het biscuitdeeg van deze site, de eerste keer dat een taart bakken lukte!!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

2

Re: vulling met banketbakkersroom

hi,

je kan bbc gebruiken maar dan moet je aan de zijkanten een "duikje" botercr

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Hoi Bien. Gefeliciteerd met je nieuwe verslaving :D Ik gebruik inderdaad ook altijd botercreme extra (recept te vinden bij recepten) en voor de boven- en zijkanten gebruik ik dan de gewone botercreme. Je kan de botercreme extra eventueel ook vullen met manderijntjes en/of kleuren. Succes ermee!

4

Nieuwe verslaving is het zeker!!

Dat recept van botercreme extra is dat hetzelfde als banketbakkersroom, die gele room bedoel ik he, die ook in berlinerbollen zit?

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

5

Het is niet hetzelfde. Het is botercreme met banketbakkersroom. Dus in je taart kan je prima banketbakkersroom doen (bij mij in de familie favoriet). Maar dan smeer je aan de buitenkant botercreme. Daar kan je er prima marsepein overheen doen. het recept voor botercrema staat bij de recepten op deze site. Ik heb gehoord dat de botercreme extra beter niet onder de marsepein kan!

6

ik ga het  zeker proberen, tot nu toe alleen mascarpone als vulling gebruikt, ook erg lekker, maar banketbakkersroom vind ik zelf erg lekker. Ook een paar keer bij een banketbakker gehad en beviel goed!