1

Onderwerp: iets ipv beschuit met muisjes

Heeft er iemand leuke tips wat ik de kinderen mee kan geven als hun broertje of zusje is geboren. Ik vind de beschuit met muisjes zo gewoontjes, alleen ik zie mij ook niet de dag na de bevalling een taart/cupcakes oid in elkaar zetten (het zou leuk zijn als het kan, maar ik ga er maar niet van uit).

Groetjes,
Miriam

2

Re: iets ipv beschuit met muisjes

Ik heb voor Dominique toen een dummy beschuit gemaakt met muisjes en die op het midden van een schaal gelegd met van die spekmuizen er omheen.
Zag er heel leuk uit.

3

Hoi Miriam,

Ik heb nog wel een aantal makkelijke ideeen:
*lange vingers dopen in gesmolten chocola of glazuur en dan in de muisjes dopen.
* spekjes op dezelfde manier versieren met muisjes
* spekjes aan een sateprikker rijgen (roze zijn makkelijk te krijgen maar er bestaan ook wel blauwe spekken)
* chocoladeflikken maken met muisjes erop. (een eetlepel gesmolten chocola op een bakplaat leggen en daar wat muisjes op en je hebt een chocoladeflik)
en als je helemaal geen kracht hebt: gewoon roze of blauwe lollies kopen bij de jamin of een andere snoepwinkel. Ze hebben daar sowieso wel hele leuke traktaties voor bij een geboorte.
Succes ermee iig!

4

Je zou natuurlijk ook van tevoren cupcakes kunnen bakken en die invriezen. En dan als de baby is geboren even laten ontdooien, glazuur erover en muisjes erop, dat is niet zo heel veel werk meer dan. Misschien kan je man dan helpen of een familielid?

Groetjes Chantal

5

Ik heb eens een rol ronde biscuitjes gekocht en daar met glazuur muisjes opgeplakt. Even laten drogen. Die kan je dus makkelijk een paar dagen van tevoren maken.

Groejes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Hoi Miriam,
Toen mijn zoon geboren werd had ik al al het voorwerk gemaakt van de traktatie. Ik had cupcakes gemaakt met muisjes er doorheen en toen gebakken. Cellofaantje eromheen met een strikje en zo ingevroren.
Ik had daarnaast doorzichtige bekers gekocht en drie rietjes aan de binnenkant van het bekertje geplakt met het buigkantje naar boven. Ballonnen opgeblazen, dit kun je beter wel op het laatste moment doen. Je hebt leuke ballonen met hoera een jongen of een meisje. Die klem je tussen de rietjes.
Cupcakes uit de vriezer en in het bekertje gedaan.
Het was een erg leuk gezicht al die luchtballonnetjes, heel feestelijk.

Groetjes Mirjam

7

En wat dacht je van deze?

http://www.mijnalbum.nl/Foto=3IM837DV

De cupcakes ruim van tevoren bakken en in de vriezer.
De vlinders kan ook ruim te voren gemaakt.
Op het laatst, een randje stuiten met icing, hoeft niet mooi. Dan in de muisjes dopen enhet middenstuk opvullen met vloeibare fondant of verdunde icing. Vlinder er meteen op en voila.

8

wat ik me steeds afvraag zijn cupcakes nu gemaakt van cakebeslag of van biscuitbeslag?

9

Ik maak ze van cake beslag. Gaat beter. Ik koop de mix op de markt. Dat is banketbakkers kwaliteit, maar ik begreep dat die van de C1000 ook super is.