1

Onderwerp: marshmallow fondant van mini marshmallows

Hallo allemaal ,
hier even een waarschuwing!
In Amerika maakte ik mmf van minimarshmallows(ja zo heten die dingen daar)
Dus zocht ik ze hier ook.
Hoera bij de HEMA hadden ze ze MAAAAAR........
Na het maken en kleuren van de fondant een nachte laten liggen en daarna de kasteel taart gemaakt met al die verschillende rostblokjes dus 8 uur werk later,

Smaakte het verschrikkelijk VIES er zat een hele vieze gemische smaak aan.
Toen een nieuwe zak bij de sligro gehaald en ja hoor bij het open maken rook ik het al ook de verkeerde.

MORAAL:
koop alleen Amerikaanse (Kraft) Marshmallows groot of klein maakt niet uit.
(Andere merken groote heb ik niet getest maar vermijd de kleintjes!!!!)

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

2

Re: marshmallow fondant van mini marshmallows

Kwestie van smaak lijkt me. Ik vind ook niet alle marshmellows even lekker. (Maar sommige die ik om zo te eten niet lekker vind combineren soms wel weer lekker op een taart :-) )

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: marshmallow fondant van mini marshmallows

Ik heb ook de mini marshmallows bij de Sligro gehaald en gebruikt, maar ik proefde of rook er niks vreemds aan. Ook de anderen die van de taart hebben gesnoept zeiden allemaal dat ze het lekker vonden.
Ook nog een stuk ingevroren, en een week later opgegeten. Ook toen smaakte hij net zo lekker.

Groetjes, Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

4

Re: marshmallow fondant van mini marshmallows

Nog niet zo lang geleden (2 maanden ;) ) maakte ik de rolfondant zelf met banketbakkerspoeder, glycerine, glucosestroop, enzovoorts. Omdat dat nogal wat werk was heb ik eens de marshmallowfondant geprobeerd met HEMA mini-marshmallows en eerlijk gezegd vonden we dat lekkerder dan de "kale" rolfondant...

Wellicht waren de jouwe over de datum ofzo?
En ja, smaken verschillen natuurlijk...

Re: marshmallow fondant van mini marshmallows

Nou IK ben blij dat jullie er in iedergeval geen last van hadden.
In eerste instantie verdacht ik de plasticfolie waar ik het had ingerold maar bij nadere inspectie waren het toch de marshmallows.
Misschien ben ik teveel aan de Amerikaanse smaak gewend geraakt .
Mijn vriendin heeft beide geproefd (want die rook ook niets ja ik heb nou eenmaal een scherpe neus helaas) maar zij vond de Amerikaanse fondant lekkerder.
Misschien moet ik het er nog eens op wagen.
Voorlopig eerst even de voorraad gewone fondant opmaken.
bedankt voor alle reacties , Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

6

Re: marshmallow fondant van mini marshmallows

misschien de marshmellows van De Bron proberen zijn te verkrijgen bij de natuurvoedingswinkels (suikervrij maar erg lekker)

7

Re: marshmallow fondant van mini marshmallows

Hoi Sanbeau,

Waar zijn die dan mee gezoet? En als je ze in huis hebt, wil je dan voor me kijken of er melk in zit? (of wei/lactose/enz.) Wellicht een goeie voor mijn zoontje die geen suiker en melk mag.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Re: marshmallow fondant van mini marshmallows

Hoi allemaal, vandaag een voorraadje mmf aangemaakt met verschillende marsmallows (merken) inderdaad zit er wel wat verschil in. ik vind de grotere witte/rose makkelijker werken, minder geplak. maar met de kleintjes gaat het ook wel van de hema. En de meer spekjes zeg maar, dat wordt weer wat plakkeriger. Ga met de voorraad over een paar dagen aan de gang laat jullie het nog weten. Wat betreft het bewaren ervan.

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

9

Re: marshmallow fondant van mini marshmallows

hoi mirjam
heb ze nu ff niet in huis maar van de week haal ik ze weer en zal ik voor je kijken wat er zit en laat het je weten
gr sandra

10

Re: marshmallow fondant van mini marshmallows

Hoi Sandra,

Ik zet 'm nog even boven aan. Hier bij de natuurwinkel hebben ze het nl niet. Maar ik weet liever eerst zeker of het de goeie zijn voor ik ze vraag het te bestellen. inmiddels heb ik ook marshmellows gevonden met zoetstof, maar ik vind het helemaal niet erg als het wat natuurlijker kan ;)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

Re: marshmallow fondant van mini marshmallows

Hoi Saskia,

Bij het zoeken op het recept van mmf kwam ik weer hierbij uit (stom he, ik heb het er zef opgezet, maar ga hier toch steeds weer kijken hoeveel ik ookalweer van alles nodig heb...:s )

Ik denk dat het idd een kwestie van smaak is welke fondant je het lekkerst vindt, zo ook voor de marshmallows natuurlijk. En daarbij, als je aan

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

Re: marshmallow fondant van mini marshmallows

hier hebben ze ze bij America today dat is een kleding zaak die ook een klein schap met voedsel(vooral chips ed) heeft.

Ik weet niet hoegroot die keten is voordat wij naar Amerika vertrokken was het best een coole zaak en waren er meerdere filialen maar ik ben sinds terugkeer niet in denhaag of amsterdam geweest waar er ook een zat dus weet niet of die er nog zijn.

succes met zoeken!

saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!