1

Onderwerp: bisquitdeeg of niet??

Even een kort vraagje. ALs ik bij bv de hema een slagroomtaart koop (wat ik natuurlijk niet ga doen)  gebruiken ze dan ook biscuitdeeg of is dit cake of moskovich ??
Mijn vriendin wil graag dat ik voor haar zoon een feynoordtaart bak maar zijn nog al moeilijk met smaken en ik weet dat ze normaal voor verjaardagen daar altijd haar gebak vandaan haalt.

Groetjes Mirjam

2

Re: bisquitdeeg of niet??

Omdat nog niemand gereageerd heb, laat ik je weten wat ik weet. Maar ik ben ook pas net begonnen, dus nog lang geen expert. Bij de recepten in de linker balk kan je zien wat het verschil is tussen biscuit en moscovisch gebak. Ik denk dat de hema 1 van deze 2 gebruikt in hun taarten, in ieder geval geen cake. Ik zou zeggen kijk vooral hier goed rond, Wendy heeft onlangs een feyenoord taart gemaakt, die echt geweldig is. Je vind deze taart vast dmv de zoekfunctie.

Succes en veel plezier met taarten maken en vergeet de uiteindelijke taart niet te posten hier !!

3

Hoi Mirjam, het gebak dat de bakker en de Hema dus ook gebruikt is het biscuitgebak. Als je echt de bakkerssmaak en kwaliteit wilt hebben, kun je het beste de biscuitmix gebruiken van de webshop hier of van Soezie. Maar je kunt het inderdaad ook zelf maken, als je bij Ingezonden recepten kijkt/zoekt, het recept van Evelien, dat kan, volgens velen, niet mislukken :-) Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Bedankt. Ik heb al een paar kapsels gemaakt met bisquitdeeg maar daar zit kaneel doorheen dus dat heeft een donkere kleur en smaakt natuurlijk ook anders. Daarom dus even de vraag. Ga van het weekend maar eens de mix van soezie kopen.

Groetjes Mirjam

5

ben benieuwd wat jij van de mix van soezie vind. ik heb hem laatst gebruikt en ik vond het ontzettend verschillen met die van de webshop, veel compacter, minder luchtig.

6

ik heb van de week ook de mix van soezie gebruikt voor het eerst en vond hem niet echt anders dan de webshop (dat ik merkte in ieder geval). Grappig dat het zo verschillend kan uitpakken.

Mijn website: Presentaart

7

ik vond het al zo raar, want ik hoorde er hier niemand over. ik ga het volgende week maar weer eens proberen.