1

Onderwerp: hoe maak je mmf

ik zie op het forum regelmatig MMF. Nu ik heb al willen merken dat jullie dit ook gebruiken om taarten te bekleden. Is dat beter dan marsepein, minder zoet, zoeter? En hoe maak je dat zou het ook eens wiilen uittesten. Ik heb hier nog een pakje MM van de Hema maar die gebruiken we voor de barbeque zijn dat dezelfde. Ik kan me er echt geen beeld van voorstellen;(van de MMF natuurlijk):s

2

Re: hoe maak je mmf

Hoi Sally, mmfondant is niet beter ofzo gewoon anders ;) Marsepein heeft amandelen erdoor en sommige mensen vinden dat niet lekker, anderen (zoals mijn familie :-) ) juist wel. Ik vind persoonlijk fondant en mmfondant erg zoet maar mmfondant kun je heel makkelijk zelf maken en gewone fondant veel moeilijker. Als je kijkt bij Ingezonden recepten staat er een recept van Lonnes bij dat heel makkelijk is. En ja de mm van de Hema kun je prima gebruiken, als je de mmfondant wilt kleuren, kun je het beste een beetje kleurstof erbij doen als het net uit de magnetron komt en even doorroeren. Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: hoe maak je mmf

Ik heb het recept voor MMF ook opgenomen bij de recepten via de linker-kolom. Makkelijk terugvinden :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag