1

Onderwerp: Lettertype Bumbataart

Even een vraagje aan Wendy,
ik ga binnenkort ook een Bumbataart maken voor vrienden van ons. Hun dochtertje wordt 2 jaar.
Hoe heb jij die letters zo mooi gemaakt? Heb je een lettertype op de computer of zo uit de losse hand gedaan?
Alvast bedankt!
Groetjes Lieke

2

Re: Lettertype Bumbataart

Sorry, ik vrees dat ik het uit de losse pols heb gedaan. :o
Maar het is ook niet echt moeilijk hoor. De letters in de vorm snijden of boetseren door eerst een rolletje te maken en plat te drukken in de juiste stijl. Dan een dun wit rolletje eromheen leggen en gladstrijken met je vinger. De letters een beetje in elkaar leggen en de stukjes die eronder vallen plat drukken of wegsnijden.
Dan een stuk zwart uitrollen en de naam erop leggen. Dan daaromheen uitsnijden en weer glad strijken.
O, en als er in de naam ook letters uit bumba voorkomen, begin dan daarmee. Dan heb je het gevoel vast te pakken voor je verder verzint. En anders als er nog letters in mijn taarten zitten die overeen komen, dan kun je die ook nog als voorbeeld nemen. Succes, ik ben erg benieuwd naar je taart. Mijn volgende Bumba taart komt geloof ik volgende week woensdag of donderdag. (alleen op mijn album hoor, jullie hebben mijn bumba versies nu wel eens gezien lijkt me zo. :) )

3

Re: Lettertype Bumbataart

jeetje! Wat knap! Nou ik denk dat ik daar nog even goed op moet gaan oefenen dan!
In elk geval bedankt voor je antwoord. Mijn Bumbataart wordt nog een knip en plak plaatjes taart hoor. Niet zo mooi als die van jou. Dat boetseren moet ik nog een keer in de vingers krijgen zeg maar. Ik zit altijd vol bewondering naar jouw taarten te kijken!
En helaas....de letters van de naam komen niet voor in Bumba. De naam is Lotte. De T komt wel voor in een van jouw taarten geloof ik, dus ga ik daar maar de kunst vanaf kijken!

Groetjes Lieke