1

Onderwerp: koekjes versieren

Ik zie hier de leukst versierde koekjes voorbij komen, maar hoe decoreren jullie deze zo strak en met wat voor glazuur. Trekken jullie eerst een lijntje met een klein spuitje maar hoe vullen jullie deze dan weer in. Het is mij niet helemaal duidelijk.

Ik ga zo het deeg maken, dan de koekjes bakken en wil dan het een en ander proberen, maar tips zijn welkom.

Ik lees het graag!

Miriam

2

Re: koekjes versieren

nadat ik de koekjes had gezien van karen en andere baksters had ik precies dezelfde vraag.

gr. hanane

groetjes hanane
O..ja kijk ook op http://olalataarten.mijnalbums.nl

3

Ha, ik doe even net of ik er verstand van heb ;) :

Eerst spuit je langs de rand van het koekje een rand met een beetje stevige icing. En met wat dunnere icing vul je het dan op als de rand een beetje hard is geworden.
Mij lukt dat niet echt fatsoenlijk, dus ik spuit de dunnere icing er op en smeer het dan uit met een prikkertje ;)

Voor het randje en de vulling gebruikte ik dezelfde zakjes, maar dan de eerste keer gevuld met de stevigere icing, de restjes teruggespoten in het schaaltje, dan verdund met water/citroensap (paar druppels tot ik het idee had dat het uit zou kunnen vloeien) en toen de icing weer in hetzelfde zakje scheppen. Da's nog best wel een knoeiboel :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

En jullie hebben het over icing, dat is dat recept met het eiwitpoeder, mag je dat wel eten wanneer je zwanger bent (het is geen raus ei, maar wil het toch graag weten).

En wordt dit dan heel hard, of net zoals het roze bij een roze koek?

5

Royal Icing wordt hard, harder dan bij een roze koek. Tenminste, die van mij wel ;)
Ik ben het weekend ook aan het knoeien geweest met het recept van Peggy Porschen met fondant in de magnetron en zo. Doe ik nooooooit meer, echt een zooitje, maar dat is dan wel weer vergelijkbaar met het roze van roze koeken, vind ik :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Eiwitpoeder is veilig hoor. Ook als je zwanger bent. Daar zitten dus echt geen salmonellaatjes enz. in.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.