1

Onderwerp: Hoe schuif ik een gepuzzeld marsepeinenplaatje van het plastic?

Hoi collega baksters/sters!

Met verbazing heb ik gekeken naar jullie prachtige marsepeinen taarten en ik lees met suf over alle technieken.

Nu hoorde ik dat de meeste plaatjes die jullie namaken,bv stripfiguren enzo,gepuzzeld worden op een plastic mapje met 2e copie v/h plaatje erin en dan op de taart geschoven,maar kan dat zomaar?
Blijft je marsepein dan niet plakken aan je plastic mapje?
Of is dat een heeeeeel speciaal geheim mapje waar ik nog niets van weet als beginner?
Wanneer doe je dan water onder je gepuzzelde plaatje om vast te plakken aan je marsepeinen onderlaag?

Phoe,wat een vragen,he?
Ik hoop dat jullie me het een en ander willen uitleggen, ik heb nl beloofd volgende week met gepuzzelde zwarte pietjes voor de dag te komen?!

Groetjes,
Nicole

De rest van mijn taarten vind je in:
http://www.mijnalbum.nl/Album=SQ3Q8HOR Veel kijkplezier!!

2

Re: Hoe schuif ik een gepuzzeld marsepeinenplaatje van het plastic?

bij search kun je al je antwoorden vinden. Het geheime mapje is een showtas oftewel zo'n plastid mapje waar je dossiers etc. in kan opbergen.
Als je em dan voorzichtig met spateltje op je taart schuift moet je inderdaad nog wel voorzichtig het water er tussen doen maar dat is zeker niet het probleem.
Als je het plaatje ietswat van te voren maakt is het een beetje gedroogd en dan is het niet moeilijk om het op je taart te schuiven.
Als je de zoekfunctie gebruikt en trefwoord kom je een schat aan info tegen, succes!

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl

3

He Nicole,

Ook ik kom pas net kijken in deze taartenwereld, en heb pas mijn eerste puzzeltaart
gemaakt (Diddlina met bloemenmandje). Ik heb mijn plaatje in een insteekhoesje gedaan en hier een stukje bakpapier op gelegd en vastgemaakt met met een paar paperclips aan het insteekhoesje. Het bakpapier is gewoon doorzichtig en je kunt je plaatje goed zien.
Ik ben hier dinsdag mee begonnen, en heb hem tussendoor met plastic folie verpakt, zodat ik er iedere dag een klein beetje aan kon werken.
Het hoofdje heb ik los gelaten van het lijfje, zodat het niet zou breken bij het optillen, en zo heb ik hem in 2 gedeelten op de taart geplakt met een heel klein beetje water aan de achterkant (gewoon met je vinger of kwastje) op het moment dat je het plaatje erop gaat plakken.

Succes met je pietjes!!!     
Groetjes Angelique

Bedankt Angel en Angelique!!
Het is veel duidelijker nu.
Ik ga snel aan de slag met een leuk pietenplaatje.
Groetjes,
Nicole
P.s. Slim idee van die zoekfunctie,daar staat idd heel veel info op!

De rest van mijn taarten vind je in:
http://www.mijnalbum.nl/Album=SQ3Q8HOR Veel kijkplezier!!

5

Hoi nicole
ja kan ook een heel dun laagje plantaardig frituurvet of een beetje bakblik invetter op je hoesje sprayen. dan plakt het nog minder snel of je strooit een beetje poeder suiker eronder.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.