1

Onderwerp: wilton decorating icing

Ik heb een tube van deze icing en vraag me af of iemand mij kan vertellen of deze decorating icing hard wordt????
Bedankt alvast.....

Groetjes Marlies

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

2

Re: wilton decorating icing

Hallo Marlies,

Ik moet je, denk ik, teleurstellen. Die icing wordt volgens mij niet hard. Je aan de ingredi

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

h

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

Hoi Catherine,

Hmmm, dat moet ik ook even navragen, want dat doe ik zelf nooit. Ik kom er op terug!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge

5 Laatst bewerkt door dutchdecorator (27-11-2006 21:13)

Hoi Marlies,

Deze icing wordt niet hard!
omdat ze in amerika alles icing noemen moet je er goed op letten.
Alleen Royal icing wordt hard.
alle andere(buttercreme icing)blijft zacht maar krijgt een oppervlakkig dun korstje(uitgedroogd suikerlaagje).

Dan heb je daar ook nog frosting dat is kant en klaar maar is ongeschikt voor decoratie doeleinden en eigenlijk alleen geschikt voor het insmeren van de buitenkant van een taart waar je verder niets mee wilt doen.
Dit omdat deze frosting te slap is.
OOk raadde mijn instructrice de wilton decorating icing die kant en klaar in potjes te koop is af voor de lessen omdat het een medium consistentie heeft dat hebben de tubes ook.
Ze zijn dus wel heel geschikt voor schelpranden en sterretjes ed maar bijv. niet voor rozen.

Als je van plan bent zelf te maken kijk dan op mijn site voor het amerikaanse recept.
voor rood en zwart heb ik zelf wel altijd een tube hoor want die zijn bijna even duur als een potje kleurstof en je hebt voor rood of zwart al gauw een potje nodig!

succes ermee!

Oh ja je kunt ook bloemen van botercrenme spuiten hoor dan kun je ze even invriezen voordat je ze van het papiertje peutert om op de taart te leggen.
de bloemen met platte blaadjes moeten wel lukken met de tubes denk ik.

Groet,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

6

Hallo Catherine,

Ik heb gezocht en kwam uit op een theelepel glycerine bij icing dat je met 500 gram poedersuiker maakt. Je moet wel eerst de icing helemaal maken en pas daarna de glycerine toevogen. Ik heb ook ergens gelezen dat het een paar druppels zouden zijn, maar daar staat weer niet bij op hoeveel icing dat dan is :-S.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, ik zou zelf het maken, die theelepel toevoegen, even testen en als het niet genoeg is bijv. een halve theelepel erbij doen.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge

7

Hoi Saskia, bedankt voor deze uitgebreide tip's en uitleg. Voorlopig ben ik nog helemaal niet zo veel van plan want ik moet HEEL ERG VEEL oefenen:). Heb net een zakje RI poeder van de webshop binnen en de set spuitmondjes van Wilton en ga er maar eens rustig voor zitten. Heb al veel gelezen en filmpjes bekeken. Als ik er echt niet uit kom dan kom ik bij je langs voor een cursusje hoor... Misschien kan ik dat beter gelijk doen :s hihi. Het is niet zo heel ver weg... ;)

Hoi Marlies,

Je bent van harte welkom hoor!
(de nieuwe data staan op de site)

Veel succes met oefenen en laat de resultaten maar zien wie weet kan ik hier en daar nog een tipje geven!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

9

De icing uit de tube wordt idd niet hard dus ik ben vanmiddag met de RI van de webshop aan de slag gegaan....
Wat een ramp zeg.... Papieren zakjes is dus echt zwaar irri volgende x geen zakjes vouwen maar kant en klare. Had nog een puntzak pepermunt liggen en die heb ik nu gebruikt en dat ging al stukken beter!!!! De bloemetjes zijn aardig gelukt maar de vlinders zijn echt nog een soort van moeilijk....

@Saskia Zal er een foto van maken... (voordat ik m plaats zijn we wel weer een poosje verder want ik heb geen digitale camera) en misschien heb je dan idd nog een paar goeie tips voor me (wat haast niet anders kan)