1

Onderwerp: Gevolgen dubbele dooier bij biscuitmix

Met mijn stomme kop heb ik vanochtend op de markt mega-grote eieren gekocht, die dus een dubbele dooier hebben..Moet ik hier nog rekening mee houden als ik de biscuitmix maak qua aantal eieren dat erin moet? Misschien een stomme vraag, maar dit bedacht ik me opeens.

2

Re: Gevolgen dubbele dooier bij biscuitmix

Welke biscuitmix gebruik je?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Die van Soezie.

4

Ow... ik weet dat ik bij basis voor taart niet zo moeilijk doe (heb eigenlijk altijd grote eieren), en bij de webshopmix gaat het per gram of mililiter (weet ik even niet uit mijn hoofd :o). Als je normaal eieren maat M hebt, zou ik wat minder doen, maar ik weet eigenlijk niet hoe groot die megagrote eieren zijn ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

hihi, wat een gedoe he? :) Ze zijn echt best wel groot, zeg maar 7 cm van top tot teen :) Ik zit vooral met die dubbele dooier in mijn maag.

6

ik denk dat je biscuit wat meer naar ei gaat proeven, heb dat ook al eens gehad toen ik grotere eieren had. ik zou, als je bijvoorbeeld 6 eieren moet hebben, 4 van die grote gebruiken

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

7

hmmmm....Ik heb ergens pas geleden gelezen dat Inge haar eieren altijd weegt....
Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb......

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Als het goed is staat het op het zakje van de mix die je bij Inge koopt. Als ik het goed onthouden heb is het 55 gram per ei.
Succes in ieder geval

9

Hoi Roos,

Bij Soezie gaan ze per 330 gram mix uit van 5 eieren. Ik heb eens nagevraagd bij hen, en ze gaan er daarbij van uit dat een ei 50 gram weegt. Dus als je de eieren in een kom breekt (kom dus op de weegschaal en de kom niet meetellen) ga je gewoon net zolang tot je aan die 250 gram komt (bij een laatste ei kun je die ook in een kommetje doen, doorroeren en daarna in gedeelten bijvoegen). Iets eroverheen is niet erg hoor, maximaal tot de 330 gram van de mix kan prima. Je kunt nl. je receptuur aanpassen door meer ei en minder water toe te voegen. Ik denk niet dat de dubbele dooier erg is, er zit tenslotte ook meer eiwit in het ei.

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

10

Dankjullie wel, ik laat nog weten hoe het gegaan is!