Onderwerp: koekjesdeeg invriezen?
Hallo,
Heb VEEl koekjes deeg gemaakt (amerikaans recept)
Kan ik dit invriezen? of toch gewoon stug doorgaan.
Bedankt alvast.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » koekjesdeeg invriezen?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
Heb VEEl koekjes deeg gemaakt (amerikaans recept)
Kan ik dit invriezen? of toch gewoon stug doorgaan.
Bedankt alvast.
Dat kan je perfect invriezen.
Bedankt Karentje,
Ik ben dus de gehele middag bezig, koekjes kreeg ik niet netjes in vorm na het verwijderen van de vormpjes en het optillen, dan maar weer in de koelkast, ok dat ging stukken beter, gebakken 180 graden 18 min net te donker, volgende reeks, de koekjes lopen uit ging kerstklokje meer te bekennen.
Waarschijnlijk de volgende keer dikker uitrollen/duwen noem maar op want rollen lukt niet echt. je raad het al waarschijnlijk beland de volgende grote deegbal ook in de oven ipv in de vriezer,
Karen jouw koekjes zijn werkelijk Super, kun je een puntje van de sluier oplichten en mij op weg helpen.
Bedankt Jolanda
Ik doe echt niks bijzonders hoor.
200 gr suiker,200 gr boter die ik op kamertemperatuur heb laten komen en dus zacht is. (solo)
Samen lekker romig mixen.
Dan 1 eitje erbij, weer mixen
dan 400 gr gezeefde tarwebloem( niks zelfrijzend of zo)
Dat kneden en dan vormt zich een bolletje, wel erg kruimelig deeg dat lijkt uit elkaar te vallen.
Daar folietje rond en dan MINSTENS 1 uurtje in de koelkast.
Daarna stukje nemen , genereus veel bloem op het werkblad uitstrooien en goed kneden , tot het soepelder aanvoelt en dan uitrollen, bloem werkblad, bloem op het deeg, ik rol het uit tot 1/2 cm.
Uitsteken en hup de oven in,200 graden, 10 minuutjes.
En laten afkoelen op een rekje.
En het is normaal dat ze zacht en deegachtig aanvoelen als je ze er uit haalt. Met het afkoelen harden ze uit.
Ik hoop dat dit een hulp was.
groetjes
Karen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » koekjesdeeg invriezen?