1

Onderwerp: fondant of marsepein?

hoi, ik ben denise en heb me hier pas ingelogd. ik kwam er pas achter dat ik taarten enzo maken wel heel leuk vond, en nu wil ik voor mijn zusje een taart maken voor haar verjaardag op de eerste kerstdag. Ik wil dan fondant of marsepein gebruiken maar ik weet dus niet wat ik het beste kan gebruiken voor mijn eerste taart die ik zo wil decoreren. Ze wil ook een zoete en anders het liefst een chocolade vulling dus ik weet niet zo heel goed wat ik er dan voor moet gebruiken want ik heb gehoord dat fondant erg zoet is? Misschien is dit wel een domme vraag maar ik zelf weet het dus echt niet..
groetjes! Denise

2

Re: fondant of marsepein?

Hallo Denise,

Ik zelf maakte altijd taarten van fondant omdat de kinderen geen marsepein lusten.
Ik vond het zelf nogal zoet, dus ik heb laatst half om half gedaan. Je hebt dan niet zo'n sterke amandelsmaak van de marsepein en niet het mierzoete van fondant. En niet geheel onbelangrijk...de kinderen vonden het lekker. Wat mij ook opviel is dat de kleuren ook feller en mooier werden. wat ook mooi meegenomen is. En het werkt heel prettig.
Hopelijk kun je hier wat mee, maar je moet natuurlijk je eigen smaak volgen. Dus proeven!

Groetjes Ingrid