1

Onderwerp: nog een tylosevraagje

Ik ging vandaag tylose kopen en men vroeg me welke nummering ik moest hebben.
Er zijn 4 soorten blijkbaar, ik heb dan de tylose genomen die het meest hard werd ?
Vraag me niet welk nummer dat juist was...
Is dat de juiste ? Ik heb er geen idee van

2

Re: nog een tylosevraagje

weet ook niks van nummers maar vraag me wel af waar jij dat gevonden hebt. bij het bakwinkeltje hier hoorden ze het in keulen donderen toen ik naar tylose vroeg :)

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Heel simpel, het is een chemisch produkt dus bij de apotheek, net zoals ik vandaar ook een super grote fles glycerine heb.

Methylcellulosum is dan de naam. En er zijn 4 "nummers" wat betreft de viscositeit in, die ik heb zou het meest hard worden (nog niet gebruikt).
Het zit in doosjes van 100 gr.

Tragant kan je daar ook krijgen maar dat is veel duurder dan tylose.

groetjes

Karen

4

karentje schreef:

Heel simpel, het is een chemisch produkt dus bij de apotheek, net zoals ik vandaar ook een super grote fles glycerine heb.

Methylcellulosum is dan de naam. En er zijn 4 "nummers" wat betreft de viscositeit in, die ik heb zou het meest hard worden (nog niet gebruikt).
Het zit in doosjes van 100 gr.

Tragant kan je daar ook krijgen maar dat is veel duurder dan tylose.

groetjes

Karen

dus gewoon bij de apotheek halen? 
slimme meid! :Y

katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

hallo allemaal

ik ben ook bij de apotheek geweest voor glycerine, maar daar wisten ze niet zeker of het als voedingsmiddel te gebruiken was, raar voor afgestudeerde apotheker.
Ze hadden daar verschillende soorten glycerine, maar niet als voedingsmiddel of ze wisten het gewoon niet. ik wil dan graag weten wat er dan bij jouw op het etiket van het flesje staat karen. kan ik het mischien aan mijn apotheek doorgeven.hebben zij ook weer wat geleerd. Ook heb ik daar glucose gevraagd , ik kreeg zo n dextro druivensuiker wat je met water moet mengen . Is dat dan ook hetzelfde als glucosestroop.

gr. hanane

groetjes hanane
O..ja kijk ook op http://olalataarten.mijnalbums.nl

6

trouwens de bakkers hier bij mij in de buurt zijn niet erg behulpzaam, als ik ergens om vraag , dan verkopen ze het niet.of hebben het niet (zogenaamd)Als bakker heb je deze dingen toch allemaal.

gr. hanane

groetjes hanane

7

Bakkers hebben veel van die dingen echt niet. Ik koop ook bij groothandels bakkersprodukten en dan zie je hoe ze gewoon heel veel kant en klaar hebben.
En Royal icing bijvoorbeeld wordt hier door bakkers niet gebruikt. Die hebben daar ook de tijd niet voor.
En glycerine( glycerol staat er op) is altijd eetbaar. Dacht ik toch, ze gebruiken dat zelf voor aanmaak van medicatie. Volgens mij zit er ook suiker in want het proeft erg zoet.Ik heb een literfles, zo een bruine glazen.
En je kan dat ook in waterbakjes van dieren doen in de winter, dan vriest het niet.
Ik had het oorspronkelijk gekocht om zo een stevig zeepsop te maken voor reuzebellen.
Het lijkt me sterk dat ik daar een liter giftig spul zo maar zonder voorschrift kon kopen.
Ik had ook precies uitgelegd wat de bedoeling was en duizend maal opnieuw gevraagd of het echt wel eetbaar was (ook voor de tylose)
De tylose zal besteld moeten worden meestal maar dat is dan ook direct daar.
Ik ben blij als jullie er mee geholpen zijn.

groetjes

Karen

8

karentje schreef:

Ik koop ook bij groothandels bakkersprodukten

waar als ik vragen mag?

katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

9

bedankt voor alle informatie Karen. ik denk dat ik maar weer bij ze langsga.
ik had nog een vraag: ik ga vandaag zelf marsepein maken, doen jullie dat ook altijd  of is het handiger om het te kopen.

gr hanane

groetjes hanane