1

Onderwerp: Tip: Verzakken 3d taart

Hoi

Ik ben even gaan navragen bij Piece of Cake in Purmerend waarom mijn 3d taarten altijd verzakken..............

Het schijnt dat de biscuit(deeg) niet stevig genoeg is om het hele gevaarte te tillen. Je kunt de taart beter maken van cake. Dit zou stevig genoeg zijn. Nou weer proberen dan maar...............

2

Re: Tip: Verzakken 3d taart

Hoi Carla,

Blijven je 3d taarten ook verzakken als je ze gestud hebt? Met stokjes erin? Dat is wel jammer. Ik vind cake altijd zo machtig!
Maar ik heb er verder geen verstand van. Ik moet mijn eerste 3d taart nog gaan maken. Zover ben ik nog niet..:rolleyes:

3

Hoi Carla (en Anneke),

Ik maak mijn taarten altijd alleen maar van biscuit. De enige keren dat ik cake gebruik is bij de torens van de kastelen, omdat die zo hoog en dun zijn en ik geen half ingestorte torens wil, maar verder altijd biscuit. En kijk maar eens op mijn site bij 3D hoor, het kan echt wel! (www.taartopmaat.nl)

Soms stut ik wel het eea, maar vaak is het ook een kwestie van even laten opstijven met botercreme in de koelkast om de taart stevigheid te geven.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

ik heb ook al de tip gekregen om de onderste taart in chocolade biscuit te maken, dat is ook altijd wat steviger

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010