1

Onderwerp: plakken van zelfgevouwen spuitzakje

Naar aanleiding van de workshop van Peronne tijdens het WTE, wil ik beginnen met royal icing. Dus ik begin met het vouwen van het spuitzakje, en dat gaat goed. Maar dan het vastplakken. Ik heb geprobeerd gewoon plakband, overschrijfbaar plakband, en zelfs afplaktape, maar niets blijft plakken. Wat wordt er gewoonlijk gebruikt?

2

Re: plakken van zelfgevouwen spuitzakje

hahhahahahaha
weet je ik heb het al meerder malen geprobeerd maar zelfs het vouwen lukt niet :o
Ik heb weleens gezien dat ze het inscheurde maar wat daar de betekenis van is???????

cateren is ook gebakjes maken :)

3

Hoi,

Ik weet niet precies waar je het van maakt, maar ik gebruik meestal magic tape. ik geloof dat het speciaal voor het kopieren is omdat de tekst er dan gewoon doorheen komt. Het werk bij mij goed. Een andere optie is om, wanneer je het gevouwen hebt, de punten die bij elkaar komen aan de bovenkant om te vouwen waardoor het hoorntje in zijn vorm blijft. Ik hoop dat het gaat lukken, succes!

groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

4

Ik kreeg een goede tip van Wendy....... heel logisch maar was daar zelf ook nog niet op gekomen............ Een NIETJE erin hahahahaha en het werkt ook nog!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Carolien

5

Kijk, en daarom wilde ik dus van die plastic spuitzakken :P

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Een nietje is idd stevig en snel, maar je kan het ook een paar keer omvouwen (waar de puntjes bij elkaar komen naar binnen vouwen, paar keer dubbel).

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

7 Laatst bewerkt door Brigitte (21-11-2006 23:13)

super bedankt voor de tips. ik maak ze van gewoon bakpapier. ik ga er van de week mee aan de slag.
mijn man kwam al met duck tape, tape met van die draadjes erin verwerkt, maar dat leek me niet de bedoeling

8

Ik vouw ze op zich gewoon en dat waar de punten bij elkaar komen vouw ik naar binnen. Dan aan weerskanten van de naad een knipje en dat stukje ook weer naar binnen vouwen, Hij zit dan ook echt vast hoor. (een nietje werkt ook, deed ik in het begin. ;) )

9

Inderdaad, omvouwen, 2x naast elkaar inscheuren, stukje tussen de scheurtjes nog eens invouwen... :)
Of een nietje!  ;)

10

jimmy schreef:

Inderdaad, omvouwen, 2x naast elkaar inscheuren, stukje tussen de scheurtjes nog eens invouwen... :)
Of een nietje!  ;)

hmmmm....snap er niks van (ben niet blond hoor ;) )

11

Dat inknippen of inscheuren staat ook in het boek van Peggy Porschen.
Jullie kennen het allemaal zowat wel... Hoe versier ik een lekker koekje...
Dat krijg je als je ipv taarten bakt de boeken tien keer doorleest :)

Zal binnenkort echt een gaan bakken want ik begin me een beetje te schamen :O

Groetjes Marlies.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

12

Ik heb ook al eens geprobeerd om het bakpapier aan de tafel vast te tapen, maar dat bleef ook niet plakken. Zal ik de volgende keer dan ook maar nieten? :-D

13 Laatst bewerkt door wendy (22-11-2006 12:54)

O.k. Hier een filmpje, nu kan iedereen het.
klik onder het zwarte scherm op "making a cornet".

http://www.foodnetwork.com/food/ck_dm_baking

Dit is wel ook met plakband. Nu kun je dus ook na het naar binnen vouwen, zoals zij doet, i.p.v. plakken, kijken waar je naadje loop. (dat waar dus bij haar de plakband op gaat) Dan knip je stukjes in, in de omgevouwen rand aan weerskanten van die naad. Dat vouw je een of twee keer naar binnen toe. Het gaat wel het beste met steviger bakpapier.

Ik denk dat dat grafiche plakband is wat ze gebruikt.(waar je overheen kan schrijven) hebben ze ook bij de hema.
Succes met vouwen. ;)