1

Onderwerp: Niet gaar

De laatste tijd heb ik een heel raar probleem...
Als ik een cake bak, gaat alles gewoon naar wens..wel moet ik hem wat langer in de over doen..maar alles gaat goed.
Ik heb een cillicone bakvormen en een combi oven.
Een wat ouder ding van ongeveer 12 jaar zo'n combi magnetron met hetelucht oven in een.
De taarten worden gwoon niet gaar....de onderkant van mijn appeltaart..vind ik niet gaar genoeg.
En..de kost voor de barbi taart proeft nu als broeder.....gewoon niet gaar. Ik heb al de dubbele baktijd genomen
Wat doe ik fout? Ik heb hier 2 cake mixen voor gebruikt.
Groeten Jasmijn

2

Re: Niet gaar

Misschien wordt de oven niet warm genoeg? Je kunt het even checken door er een oventhermometer in te doen. Ik heb ook een combi magnetron, en die bleek 10° te heet te worden.

Groetjes, Jos

3

bij mij lukte het ook niet om een goede taart te bakken. ik zet nu de taarten gewoon op een hetere stand. op 190 of 200 graden wordt mijn taart wel gaar.
mijn gewone cakes lukten inderdaad ook wel gewoon maar ik had ook last van het niet gaar worden van appeltaart en biscuitbodem.
ik zou zeggen probeer het eens, maar let dan wel op dat de taart niet verbrand.

4

hahaha ja..dat is een goed ideecxccddfcff
Dom dat ik daar niet aan gedacht heb....
De laatse tijd denk ik wel eens..dat hij met de gril in de war is...want boven in zie ik een spiraal roodworden...
Met overschotels enz. heb ik verder geen problemen..Maar die Taarten....
hele machtige dingen worden het dan.
Het echt mooie decoreren komt er nu niet echt van, want ik ben alleen daar mee bezig. Ik heb wel van die goedkope bakvormen..van de xenos en action..Maar daar kan het toch niet aan liggen?
Groetjes jasmijn

5

Dag jasmijn,

Volgens mij kan het liggen aan je bakvormen. Als je met een silliconen bakvorm bakt, moet het sowieso iets langer in de oven. Het is omdat die bakvormen de warmte wat minder geleiden. Anders gebruik je beter een metalen bakvorm.

groeten,
Evelyn

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

6

Inderdaad de komende tijd veel bakken.....
want als ik hem weer iets hoger zet..dan verbrand hij , maar lager word hij niet gaar...nog een paar variaties proberen..
Groetjes jasmijn

7

Misschien staat-ie inderdaad per ongeluk op de grill? Bij mij wordt alleen de spiraal achterin rood hoor, niet die bovenin.

Groetjes en succes, Jos