1

Onderwerp: en nog vraagje over de glanspoeders

want ik krijg ze nooit mooi verdeeld. dus welke borstels gebruiken jullie, fijne, dikke, harde zachte?

en plakken jullie de letters eerst op de taart en gaan jullie ze dan met glanspoeder bestrijken of andersom?

en glanspoeder met alcohol vermengen of beter niet?

bedankt alweer :)

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

2

Re: en nog vraagje over de glanspoeders

Dat van die borstels, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ben zelf bezig met van die goedkope penseeltjes, maar dat is eigenlijk 3x niks.

Pas las ik hier ergens (weet niet meer van wie :o ) dat ze bijv. letters op een vochtig stukje keukenrol legde en dan bepoederde; dan zijn ze gelijk vochtig genoeg om te plakken en het stuift niet.

Zilverpoeder verfde ik eerst met alcohol (echt maar heel klein beetje hoor), maar met water en dan penselen gaat het ook, en zonder iets vast ook wel, maar dat heb ik dan weer nog niet geprobeerd.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: en nog vraagje over de glanspoeders

Hoi Catherine,
Ik gebruik altijd een zacht penseeltje, als ie te hard is krijg je nl. groefjes in je marsepein. Gewoon royaal op de letters smeren, (als ze nog op je sheetje liggen) en dan daarna het overtollige poeder wegblazen. Ik gebruik nooit alcohol of water.
Het is alleen altijd erg moeilijk om de bepoederde letters op je taart te doen want ze moeten eigenlijk gelijk goed liggen want als je ze verschuift krijg je vlekken...
Dus je kan ze dan, voordat je ze op je taart doet, even op een vochtige tissue leggen, dan zit er aan de onderkant en zijkanten tenminste geen los poeder meer en gaat het een stuk makkelijker (krijg je niet zo snel vlekken met verschuiven..)
Groetjes, Annette

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/