1

Onderwerp: Marsepein help

Hoi,

IK heb net marsepein gemaakt en opzich ging het goed.
Maar toen ik het ging uitrollen ging het scheuren.
En toen had ik het mooi en wou het oppakken brokkelde alles uit elkaar.
Wie kan mij helpen???
Wat kan ik nu nog doen??

Groetjes eeyore

2

Re: Marsepein help

Oef, zelf marsepein gemaakt? Ik denk dat je jezelf erg in het diepe gegooid hebt! Marsepein zou ik kopen, alleen fondant (met name marshmallowfondant) maak ik zelf...

3

Hoi Eeyore

Ik heb ook het ook een paar keer geprobeerd om zelf marsepein te maken en bij de 3e keer kreeg ik het zo dat ik het wel kon uitrollen enzo, maar ik ben toch maar van het idee afgestapt om het zelf te maken. Je kunt de amandelen nl met een gewone keukenmachine niet zo fijn krijgen als zou moeten.
Ik koop het nu bij de banketbakker, dat werkt een stuk fijner en makkelijker. Maar daar heb ik ook eerst 3 bakkers voor moeten aflopen voordat ik er een vond met de beste marsepein. De marsepein uit de webshop heb ik nog niet geprobeerd maar heb er wel goede verhalen van gehoord dus dat zou je ook kunnen doen.
Als je het nog een keer gaat proberen om marsepein te maken kun je proberen om de amandelen zo fijn mogelijk te krijgen. Dat hielp bij mij al een heel stuk.

Sucses ermee! Groetjes Charlie

Ps. rond deze tijd kun je in bijna elke supermarkt marsepein krijgen als het echt niet lukt
:)

4

Ik maak eigenlijk altijd mijn eigen marsepein. Volgens een recept in mijn kookboek. Het enige nadeel is dat er rauw eiwit in zit. Als ik eiwitpoeder (van de webshop) binnenheb zal ik dat gaan gebuiken:

200 gr gepelde amandelen
250 poedersuiker
1 eiwit
een paar druppels citroensap

Ik maak alles in de keukenmachine. eerst hak ik de amandelen zo fijn mogelijk. vervolgens doe ik het eiwit en de poedersuiker erbij in een aantal druppels citroensap. Dan laat ik alles nog even goed draaien in de keukenmachine, totdat ik een bal heb. Even in een stuk plastic en een dag of 2 in de koelkast en dan heb ik de heerlijkste marsepein.
Het gaat bij mij nooit mis. Behalve de keer dat ik het even 'opruimde' in de oven. aan het eind van de dag zette ik de oven aan om voor te verwarmen voor een hartige taart... zat daar nog mijn klomp marsepein in.. in het plastic... :S