1

Onderwerp: decoratie op ijzerdraadjes?

Hallo,
Ik ben alvast aan het bedenken wat voor taart ik wil maken met oud&nieuw. Het lijkt me leuk een taart te maken waar bovenin allemaal gebogen ijzerdraadjes uitkomen met aan de uiteinden sterretjes of iets dergelijks. Weet iemand of je speciale ijzerdraadjes hiervoor nodig hebt? Hoe bevestig je ze het beste? En sterretjes bijvoorbeeld, gemaakt van fondant of marsepein en uitgestoken met uitstekertje en laten drogen ofzo???
Wie weet dit?

Groetjes Chantal

2

Re: decoratie op ijzerdraadjes?

Niemand??

3

Ik zou geen idee hebben maar denk dat als je dat wilt gaan doen dat je in ieder geval niet te dun ijzerdraad moet nemen, want marsepeinen sterretjes is ook best zwaar. Ik vind het wel een heel leuk idee!!!!!!!!!!!! En ik denk dat het gewoon uitproberen word!!!!!

Ik denk dat wanneer je dit gaat doen, dat je wanneer je het van marsepein maakt ze uit kunt steken en dan gelijk op het ijzerdraad doen en dan laten drogen. Want later kun je het ijzerdraad nog altijd buigen en doen.
Hoe je ze vast maakt geen idee? Misschien dat iemand anders dat weet!

Ben wel heel beniieuwd naar het eind resultaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Carolien

4

Hai, ik heb het gedaan bij de nijntje taart van sterre.
Ik heb wel vrij dun ijzerdraad gebruikt maar heb er een spiraaltje van gemaakt, vond het een leuk effect en het was meteen heel sterk. :)

Mijn sterretjes heb ik even iets laten drogen en niet te dun uitgestoken. Verder ze er daarna gewoon opgestoken en de draadjes zo in de taart gestoken. :)