1

Onderwerp: Glanzende taart??

Ik heb begrepen dat je dmv eiwit je marsepein mooi glanzend kunt krijgen, dat het gelijk volstaat als plakmiddel voor decoraties en dat je zo mooi je restjes poedersuiker wegwerkt. Alleen lijkt mij dat niet zo geweldig gezien salmonella bij rauwe eieren. Heeft iemand een tip?

Groetjes Simone

Kijk gerust in mijn album!
http://www.mijnalbum.nl/Album=CSXEISWI

2

Re: Glanzende taart??

Hallo Siem,

Ja ik heb wel een tip bij cakezooi verkopen ze een cacouspray dit staat niet op hun site maar je kan er wel om vragen.

Als je dat erover spuit glanst je taart prachtig ook te gebruiken met fondant.

3

Plakken kun je gewoon met water doen. Je kunt speciale lijm gebruiken als het te zwaar is maar water werkt meestal wel.

En wij doen met zijn allen ons stinkende best om de marsepein NIET te laten glimmen en dan vraag jij je af wat je er op kunt den om 'm te laten glimmen :o :D

Rauw eiwit is denk ik nooit een goed keuze...veel te groot risico !
ALs je marsepein vochtig wordt gaat het ook glimmen...even in de koelkast kan al wonderen doen ;-)

4

Ik sluit me eigenlijk bij Nicole aan: zet je taart even in de koelkast, dan plakt ook alles er gelijk op (mij te snel soms zelfs ;) ), en hij glimt :)
Poedersuiker zou ik juist v

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Wat ik heb gemerkt bij de icing figuurtjes is dat het gaat glimmen als je het even door stoom haalt, misschien ook een idee voor marsepein?????

En die cacao spray, ja daar heb ik ook het resultaat van gezien, dusse Inge ,Marianne?
kunnen jullie hier aankomen?

cateren is ook gebakjes maken :)