1

Onderwerp: mini tulbandjes

Ik heb van die mini tulbandjes waar ik wat mee wil doen als mijn zoontje de klassen rond gaat (om aan de juffen en meesters te geven) het lijkt me leuk om ze in een "vocht" te dopen en ze dan met sierhageltjes te bestrooien. Nu de hamvraag wat voor vocht. Dat glazuur van water en poedersuiker vind ik wel erug zoet en chocolade smelten heb ik twee keer geprobeerd maar het lukt mij gewoon niet, ik denk dat ik niet genoeg geduld heb daarvoor. Icing met eiwit zie ik voor ee school niet zitten. Wie oh wie heeft er nog ideetjes?

2

Re: mini tulbandjes

Icing gemaakt met eiwitpoeder zie je ook niet zitten?
Of botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Lijkt ganache je wat?

Dat is weliswaar ook van chocolade, maar het is echt niet moeilijk hoor. Ik citeer het recept van Lara (tartacadabra.nl):

300 gram pure chocolade (of melk/witte chocolade)
3 dl slagroom (in het geval je witte chocolade neemt, dan gebruik je 125 ml)

Hak de chocolade in kleine stukjes. Verhit in een steelpannetje de slagroom tot net aan de kook en roer er beetje voor beetje de chocoladestukjes doorheen. Je kunt het vuur gewoon uitzetten, de pan is warm genoeg om alles te laten smelten.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Marianne schreef:

Icing gemaakt met eiwitpoeder zie je ook niet zitten?
Of botercr

5 Laatst bewerkt door michelle (16-11-2006 13:07)

Jozien schreef:

Lijkt ganache je wat?

Dat is weliswaar ook van chocolade, maar het is echt niet moeilijk hoor. Ik citeer het recept van Lara (tartacadabra.nl):

300 gram pure chocolade (of melk/witte chocolade)
3 dl slagroom (in het geval je witte chocolade neemt, dan gebruik je 125 ml)

Hak de chocolade in kleine stukjes. Verhit in een steelpannetje de slagroom tot net aan de kook en roer er beetje voor beetje de chocoladestukjes doorheen. Je kunt het vuur gewoon uitzetten, de pan is warm genoeg om alles te laten smelten.

Groetjes, Jozien.

Ik hou ontzettend van chocolade het lukt mij alleen niet om het te smelten, het brandt altijd aan of tenminste ik denk dat, dat het is als het heel bitter smaakt. Maar zoals jij het beschrijft, omdat het in het room gesmolten wordt, zal het niet aanbranden. Geweldig. Klinkt erg lekker ook. Wordt dat een beetje hard? Of door de room helemaal niet?

6

Als je de chocolade laat smelten boven een pannetje met kokend water dan kan het bijna niet aanbranden. (au-bain-marie) Er is echt niets zo gemakkelijk en snel als ganache vind ik ! Maar ja, wie ben ik? (Iemand die erg veel van chocolade houdt :-D)

7

Nathalie schreef:

Als je de chocolade laat smelten boven een pannetje met kokend water dan kan het bijna niet aanbranden. (au-bain-marie) Er is echt niets zo gemakkelijk en snel als ganache vind ik ! Maar ja, wie ben ik? (Iemand die erg veel van chocolade houdt :-D)

De eerste keer dat ik het geprobeerd heb kreeg ik water door de chocolade omdat ik het vuur te hoog had staan en de tweede keer heb ik het in de magnetron geprobeerd en toen smaakte het bitter.

Bedankt voor de reacties, ik ga zeker de ganache proberen.

8

Toen ik de eerste keer chocolade geen smelten had ik het veel te hoog gedaan net als jij. Kreeg toen klontjes en het stonk bahhhhhhh
De tweede keer heb ik mijn plaat heel laag aangezet (ik kook keramisch) en toen lukte het super. Goed blijven roeren en als het dun is dan is het zeg maar goed!!!!! Ik had mijn plaat toen op 2 gezet dus heel laag, mijn plaat gaat tot 9 namelijk. Probeer het nog eens de aanhouder wint!!!!!!!

Ik zou het voor de rest niet weten eigenlijk!

Groetjes Carolien

Berichten [ 8 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren