1

Onderwerp: nijntje

Hallo allemaal,

ik ben helemaal nieuw hier, maar ik zit al enkele weken te kwijlen op deze site :-)
Ik moet wel helemaal gek zijn maar kom: ik moet en zal een nijntjestaart maken voor mijn dochter die in december verjaart (heb nog even tijd om te oefenen!!! ;-)
Nu is mijn vraag: hoe begin je eraan om een nijntje te boetseren? Gebruiken jullie daar een mal voor of zo?

Groeten,
Evelyn

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

2

Re: nijntje

Hoi,

Voor een platte nijntje op de taart gebruik ik kleurplaten, die vergroot en uitknippen en dan heb je de omtrek.
Wat betreft dat boetseren van Nijntje dat weet ik niet, dat vraag ik me namelijk ook af, want het ziet er zo mooi uit !!!!

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3

Wat leuk, een naamgenoot. :)

Nijntjes boetseren doe ik niet met een mal, en Wendy ook niet (denk ik toch?...) Het is letterlijk een kwestie van "kleien". Goed om te weten is dat je door de fondant een beetje tragant gom (verkrijgbaar in de webshop) of tylose moet doen, zodat het wat steviger wordt, anders zakken de oren naar beneden. Ook kunnen een paar prepsels (van die zoute stokjes) verstopt in de oren nog wel eens helpen. En verder... heel veel freubelen. :)

Groetjes Evelien

4

Dag Manika en Evelien,

bedankt voor jullie reacties! ik moet zeggen dat ik toch stiekem op een mal gehoopt had... nu zal ik het dus echt helemaal alleen moeten klaren! Misschien hou ik me voorlopig toch beter eerst aan een 'platte' taart met een puzzelstukje ipv boetseerwerk (lijkt mij echt h

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net