1 Laatst bewerkt door michelle (14-11-2006 18:36)

Onderwerp: gelukt alleen jam was te overheersend

Mijn neef was erg blij met de taart en het smaakte ook nog !!! Alleen 1 probleem, ik was iets te enthousiast geweest met de aardbeienjam, (4 kanten ermee besmeerd) omdat ik bang was dat de slagroomvulling (bovenste laag) en banketbakkersroom/slagroom (onderste laag) de cakelaag zacht zouden maken. Hierdoor was de ZOETE jamsmaak te overheersend en smaakte de slagroom vandaag (twee dagen later) een beetje zuur. De botercreme heb ik van een deel roomboter en een deel shortening gemaakt en naar eigen smaak poedersuiker bij gedaan dus die smaakte niet te zoet. Weet iemand hier ideetjes voor om de jam minder zoet te maken zeg maar.

2

Re: gelukt alleen jam was te overheersend

Hoi Michelle,

Ten eerste kun je er natuurlijk minder opdoen ;) maar daar was je zelf al achter. Ten tweede vind ik persoonlijk aardbeienjam ook veel te zoet. Neem dan liever een wat zuurdere variant, bijvoorbeeld kersen of viervruchten.

Succes voor de volgende keer! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Dat minder gebruiken snapte ik al ;) alleen had ik toch echt geen dikke laag erover gesmeerd dus was wel verbaast over de overheersende smaak van aarbeienjam. Alsof je gewoon een theelepel jam at. Ik ga 1 van de andere is proberen.

4

wat ik tegenwoordig standaard doe is lemon custard, laagje erover doen. Te koop bij Appie, succes!

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl