1 Laatst bewerkt door eeyore (12-11-2006 22:05)

Onderwerp: maizena

Hoi Allemaal,

Wie kan mij vertellen wat maizena is????
Ik heb bij de basisrecept gekeken en daar stond dit bij maar geen idee wat het is.
Nou zal ik wel dom overkomen :D
En wie kan mij adressen geven in amsterdam waar je de ingredienten kan kopen????
En wie kan mij vertellen hoe ik de kleine cakejes kan maken met iets leuks erop??

groetjes eeyore:o

2 Laatst bewerkt door mascha (12-11-2006 22:17)

Re: maizena

maizena is aardappelzetmeel, het wordt vooral gebruikt om sauzen, soepen, vla en puddings etc te binden. Als je een vloeistof kookt met maizena begint het te binden. Het staat ook op de verpakking (gewoon bij de supermarkt)
Wat voor ingredienten zoek je? Ik wil je wel helpen (woon in A'dam) maar ik kan moeilijk alles wat verkrijgbaar is opnoemen :D
En voor cakejes zou ik een recept uitzoeken, bijvoorbeeld het recept 'nooit mislukkende cupcakes van Nigella lawson' van Pinkie bij het gedeelte ingezonden recepten. Dan (gekleurde) botercreme erop smeren of spuiten (kan gewoon met een zak/spuit van de blokker, xenos of supermarkt), en daar een figuurtje van marsepein, icing (harde suiker) of fondant op.

Mijn website: Presentaart

3

Hoi Mascha,

Bedankt voor de info ik had echt geen idee maar nou weet ik wat het is.
Oh leuk dat je ook in amsterdam woont.
Doe je het taarten maken al lang??
Nou bijvoorbeeld marsepein en kleurvloeistof en wat erbij komt kijken geen idee
Waar in de buurt van amsterdam woon je??
En heb net je taarten gezien wat een leuke taarten zeg.
Die van die iglo is ook zo schattig erg leuk.

Groetjes eeyore:o

4

maizena is feitelijk maiszetmeel, dus zoals aardappelzetmeel maar dan gemaakt van mais. doet net hetzelfde hoor. koop je ook gewoon in de supermarkt.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

catherine schreef:

maizena is feitelijk maiszetmeel, dus zoals aardappelzetmeel maar dan gemaakt van mais. doet net hetzelfde hoor. koop je ook gewoon in de supermarkt.

ewel, dit is eigenlijk niet juist.  Als je het gebruikt voor in je biscuit is er een verschil.. ttz maizena (maiszetmeel) maakt je biscuit droog, aardappelzetmeel houdt je biscuit langer sappig.  Hoewel dit allemaal relatief is, aangezien er zo'n kleine hoeveelheid in je beslag gaat ;-)

katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

oh foutje... :( Nou ja, ik zat wel in de buurt :D

Mijn website: Presentaart