1

Onderwerp: taarten maken

Hallo allemaal,

Wat een mooie en leuke taarten hebben jullie allemaal.
Nou wil ik graag zelf ook dat leren.
Maar weet niets ervan af.
Wie kan mij helpen???
Wil graag alles leren en te weten te komen wat ik moet doen om te weten wat ik kan ondernemen.
Wie kan mij meer vertellen hier over???

Groetjes

2 Laatst bewerkt door mascha (11-11-2006 02:06)

Re: taarten maken

Allereerst welkom! Het is een erg leuke hobby en werkt gegarandeerd verslavend :D
Als je wat gaat lezen op het forum hier (vooral in dit gedeelte: taarten bakken & decoreren), dan kom je heel veel te weten. Je kan ook de zoek-functie gebruiken, dan kom je ook meer antwoorden tegen dan je vragen kan stellen.
Er staat ook een voorbeeld links in je scherm, dan kan je stap voor stap zien hoe het moet.
Veel plezier in ieder geval!

Mijn website: Presentaart

3

Hai Eeyore, (pooh fan? ;) )

Welkom op het forum. Eerst een vraag, weet je het wel zeker dat je dit wilt? Want eenmaal begonnen kom je er niet zo snel meer van af. En dan bedoel ik zowel deze verslavende hobby als dit verslavende forum. (kijk maar eens hoe laat ik dit typ. Ik heb dus net een taart af en moet de keuken nog opruimen en morgen op tijd weer op. ;) ) Dus wees gewaarschuwd. :D :D :D

Ben je nu nog steeds van plan je hier in te storten dan zou ik zeggen:...........
Bovenaan de pagina staat een zoekfunktie, als je daar een trefwoord intikt, dan komt er een bron van informatie over je heen. Ik ben ook begonnen door op dit forum heeeeel er veel te lezen, tijdrovend maar o zo leerzaam. :)
Je leert veel van ervaringen en soms missers die al gemaakt zijn. ;)
Ik probeer je nu niet af te schepen met een saai antwoord als gebruik de zoekfunktie maar als ik het echt allemaal op moet gaan schrijven wat je bij het beginnen moet weten, dan zit ik hier morgen ochtend nog steeds te typen vrees ik.
Succes met je nieuwbakken hobby en als je je eerste baksel af hebt, zet het dan op de showoff, dan krijg je vanzelf ook weer meer tips en leer je al doende veel over taarten. :)

4 Laatst bewerkt door mascha (11-11-2006 02:08)

Wendy, moet je niet eens gaan slapen ;)
Maar we zijn het wel eens over de nuttige zoekfunctie, gelukkig :D

Mijn website: Presentaart

5

H

6 Laatst bewerkt door wendy (11-11-2006 02:11)

haha, we typen echt tegelijk.

O, eeyore, voor je denken dat wij wel heel erg zijn, (zijn we ook wel maar....) Haal wel een uurtje tijd eraf, de klok loopt verkeerd hoor. :D

7

Welkom, ik ben ook een beginneling en dit forum is zeker zeer verslavend. Hele lieve mensen die echt wel bereidt zijn je vragen te beantwoorden. Ik denk als hun er niet waren de motivatie allang verdwenen was want het is best moeilijk in het begin. Dat je denk, goed dat de banketbakker om de hoek zit. hahahahaha

8

wendy schreef:

haha, we typen echt tegelijk.

O, eeyore, voor je denken dat wij wel heel erg zijn, (zijn we ook wel maar....) Haal wel een uurtje tijd eraf, de klok loopt verkeerd hoor. :D

Neeeeeeeeee hoor ;)
Je moet even in je profiel je tijdzone aanpassen - blijkt ineens dat je het heeeeelemaal zo laat niet maakt O-)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Hoi allemaal,

Hier ben ik dan weer.
Heb zoek gedaan en er staat echt heel veel leuke dingen.
Maar het is ook heeeel veel en zie nog niet echt duidelijk waar je moet beginnen.
Bijvoorbeeld wat voor basis spullen moet je kopen en wat voor gereedschap ??
Ik heb helemaal geen ervaring zoals vele die ik heb gelezen maar ben echt een leek op dit gebied en ik wil erg gaar alles leren nou moet ik met 1 taart beginnen maar wat voor soort taart  raden jullie aan om mee te beginnen???
En is er een brief of zoiets waarop staat de basis dingen op deze website ????
Jullie zouden mij echt helpen weet niet goed waar te beginnen en wat nodig is

Groetjes
:O O-)

10 Laatst bewerkt door dutchdecorator (11-11-2006 19:44)

Hallo eeyore,

welkom welkom op het forum,
Het barts hier van de mensen die dolgraag tips en info uirwisselen en je zult zien dat je razandsnel helemaal op de hoogte en klaar voor de taarten start bent!

pas geleden heeft een ander nieuw lid ook deze vraag gesteld en ik heb redelijk wat tips en lijstjes langs zien komen.
Misschien kunje dat nog ergens vinden(via de gebruikerslijst?)
Ik zal zo even kijken of ik het kan vinden!
Groeten en veel bakplezier alvast!

gevonden http://deleukstetaarten.citywebz.com/fo … hp?id=3188

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

11

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer.
Ben wel lastig he.
Maar ik wil weten van jullie ervaring welke taart je nou als beginner het beste kan maken ????
Welke hebben jullie allemaal als eerste gemaakt en hoe zijn ze gelukt????

Groetjes :o

12

Nee natuurlijk ben je niet lastig!
We zijn allemaal nog lerende het het is toch leuk om dat wat je al weet door te geven, daarom is iedereen ook zo druk hier op het forum :)

Wat dacht je van een gewone ronde taart bekleed met marsepein/fondant en een eenvoudig figuurtje er op? Die taart kun je bakken met de biscuitmix van de webshop - weet je zeker dat dat niet kan mislukken ;) of met het recept 'basis voor taart' hier bij de recepten. Als vulling kun je een laagje botercr

13

Hoi,

Dank je wel voor het antwoorden.
En hier heb ik zeker wat aan.
Alleen had ik nog 1 vraag hoe doe je dat met plaatjes die je uitsnijd??
Gewoon een kleurplaat en dan???

groetjes:o

14

Wat je ook kunt doen is gezellig een workshop volgen voor je eerste taart.
Dan leer je de technieken en handigheidjes meteen goed en dat geeft meteen moed om door te gaan :)

Ik weet niet waar je woont maar Wendy doet het leuk (Boskoop) en Peronne (Bemmel) heeft ook al heel wat ervaring...en zo zijn er hier op het forum nog veeeeeel meer die het je kunnen en willen leren !
1 workshop en je kunt het zelf hoor want heel erg moeilijk is het niet....(je kunt al heel snel een aardige taart maken)...en wat je ook kunt dien is even een dag uittrekken en de deze rubriek van begin tot eind doorlezen dan gaat het ook vast lukken !!!

Groetjes Nicole

15

eeyore schreef:

Hoi,

Dank je wel voor het antwoorden.
En hier heb ik zeker wat aan.
Alleen had ik nog 1 vraag hoe doe je dat met plaatjes die je uitsnijd??
Gewoon een kleurplaat en dan???

groetjes:o

Volgens mij staat er ergens op het forum een uitleg, weet alleen niet meer waar...... moet je even zoeken op puzzeltaart, denk ik.
Maar het komt er op neer dat je de kleurplaat uitknipt in de onderdelen, deze onderdelen uitsnijdt uit marsepein of fondant en die weer op een hele kleurplaat (die je in een zichtmapje legt) in elkaar puzzelt.

Veel lezen hier in Taarten bakken & decoreren en veel kijken in Show Off helpt ook heel goed, net wat Nicole zegt ;)

16

enne, marianne, als ik hem nou eens een paar uur terug zet? Dan valt het ineens echt mee. ;) :o