1

Onderwerp: Iemand goeie ideeen

Hallo allemaal,
Ik ben een beetje vroeg maar met alle drukte voor mijn 40e verjaardag en sinterklaas toch nu maar alvast mijn vraag. ( taarten bakken enzo)
Ik heb twee opdracht taarten staan voor 2 oppaskinderen ( allebei meisjes) die tussen sint en kerst jarig zijn. Ik wil voor beide een taart maken die er uitziet als een sprookjes boek. Ik heb het opengeslagen boekbakblik van de webshop gekocht die ik ervoor wil gebruiken. De ene bladzij wil ik gaan beschrijven met een stukje verhaal uit een sprookje of zo iets de andere kant wil ik in 3d doen met boetseerfiguurtjes omdat ik dat het leukst vind. Net als of ze tot leven komen uit het boek!! (Net als de popup boeken die heel veel kleine jongens en meisjes hebben.) Het ene meisje wil Elfen en Feeen die wordt paars met roze, de andere de Winxs-club in die kleuren. Iemand ideeen hoe ik het beste die figuurtjes kan boetseren????? :rolleyes:
Ben benieuwd,
Groetjes Antoinette

Pluk de dag!

2

Re: Iemand goeie ideeen

Oei elfen zijn  nog wel te doen denk ik...kijk maar even op cakecentral.com bij howto maar Winxs club meiden ...pffff...konden ze het nog moeilijker bedenken ?
Geloof dat ik dat dan maar in het platte vlak zou puzzelen ;-)

Ben blij dat ik mijn meiden (ook tussen sint en kerst jarig)niet heb gevraagd wat ze wilden....wordt een dolfijn en een aardbei (tenminste als ik witte choc rood gekleurd kan krijgen want het moet een choc taart worden)

3

Ik dacht precies hetzelfde over die Winxmeiden... Supertje dun zijn ze! Maarrrrr misschien kun je ze rond een prepsel boetseren en dan de prepsel uit laten steken bij de voeten, zodat je die in de taart kunt steken om ze vast te zetten? En misschien nog een leuk ideetje: je kunt ook een elfje van een paar blz. verderop tussen de blz. uit laten kruipen, alsof ie komt kijken wat ze daar op die opengeslagen blz. allemaal uitspoken. :)

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Nog even geduld maar... :)

Groetjes Evelien

4

Misschien kun je een mooie spiegel maken (ovaal wit met bruine rand met veel tragant en die ged hard laten worden (eventueel versieren met mooie romantische RI krullen..heb je nu geleerd van Peronne ;-) ) en daar dan een van de leden van de club op puzzelen zodat je die spiegel schuin op de bladzijde kunt zetten en het zo toch 3-d wordt)

Groetjes Nicole