Onderwerp: boetseren met marsepein
Hi allemaal,
Ik ben hier nieuw. Enige tijd geleden ben ik begonnen met het zelf maken van een dora taart voor mijn neefje (zelf rolfondant gemaakt e.d. Het is gelukt, maar het viel me erg tegen. Zoekende op internet kwam ik op de leukstetaartenshop. Met de gekochte ingredienten ging het maken van een potaar me een stuk gemakkelijk af. Maar als ik hier zo foto's van jullie baksel zie, dan heb ik nog ene boel te leren. Mijn volgende projectje is een taart voor mijn pa die volgende week 60 jaar wordt. Hij is gek van circus en clownen. Mijn idee is een vierkante taart met een driedimensionale circustent erop en circusfiguren van marsepein (ook driedimensionaal), m.n. clowns. In mijn hoofd zit al helemaal hoe het eruit moet gaan zien, maar dat moet nog gaan lukken. Misschien kunnen jullie mij van tips voorzien. Het tentdoek van de circustent wil ik het liefst rood-wit gestreept hebben. Hoe lukt mij het om dit vrij strak en vlak voor elkaar te krijgen? Daarnaast wil ik driedimensionaal clowntjes boetseren, moet ik daar een sateprikker o.i.d. in stoppen om de boel bij elkaar te houden, of zijn er andere manieren om onderdelen stevig aan elkaar te bevestigen?
Laat het me weten als jullie tips hebben.
Groetjes Heidi alias Hexje