1

Onderwerp: hulp nodig bij madelief

Heb zojuist de madelief plunger/cutter binnengekregen en nu had ik de volgende vraag: Ik wil graag voor een geboortetaartje een babietje in de madelief leggen, maar hoe kan ik de madelief het beste maken zodat de blaadjes een beetje omhoog blijven staan? Nog tips hoe ik de randjes mooi scherp krijg?

2

Re: hulp nodig bij madelief

Je kunt je bloem in een rond schaaltje te drogen leggen, evt. wel eerst folie in het schaaltje om te voorkomen dat-ie plakt.

Op tips voor scherpe randjes wacht ik even met je mee ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3 Laatst bewerkt door Debbie (11-11-2006 16:18)

Dank je wel! Ga het proberen en als iemand nog tips heeft over het randje :rolleyes:

4

Zoals ik het laatst gedaan heb ging prima,maar misschien niet helemaal zoals het hoord (sorry) in kopje folie gespannen zeg maar (huishoudfolie) witte fondant gemengd met tylose en  dun uitgerld toen op het beroemde tafezeil uitgestoken en daarna zo'n siliconen matje er onder gedaan en op de knap gedrukt voor het relief zeg maar even laten indrogen en voorzichtig overtollig fondant verwijderd en in kopje in de folie gelegd nachtje laten drogen en voilla...begrijp je het een beetje? of ben ik nu heel verwarrend? succes!!

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

5

Hoi Bakkertje. Ik snap het helemaal. Dank je wel!