1

Onderwerp: beginnersvraagjes

Hallo allemaal,

Je kunt mij de laatste paar weken regelmatig op deze site vinden. Ik ben door jullie helemaal enthousiast geworden en droom zelfs over taartjes maken hihihi.
Ik heb in de webshop kleurstof besteld en kan niet wachten om te beginnen met mijn eerste taartje.
Vanavond ben ik begonnen met het oefenen van spuiten van icing. Icing zelf gemaakt ging prima. Over de rest zullen we maar zeggen, oefening baart kunst.
Ik heb gespoten met een koekjes pistool van ah. Iemand hier ervaring mee of doen jullie het allemaal met spuitzakken?? Vooral de blaadjes vond ik erg moeilijk, iemand nog tips??
Als ik een vierkanten taart maak 24 bij 24 voor hoeveel personen kan ik dan rekenen ??
Als ik mijn eerste taartje ga maken dan zal ik nog wel vaker te vinden zijn hier, hoezo verslavend ??
Alvast bedankt voor jullie hulp
Groetjes Mirjam

2

Re: beginnersvraagjes

Kijk voor afmetingen en hoeveelheden maar even op www.felicitaartjes.nl onder het kopje schema's
Ik denk dat bijna iedereen hier spuit met spuitzakken (allerlei soorten zoals van bakpaier zelf gevouwen, stof, wegwerp)
Het is vaak niet het eerste waar men aan begint....je moet even oefenen maar het leert ook wel weer snel.
Ben benieuwd naar je eerste taartje hoor, heb je al een idee ?????

3

Mijn eerste taartje wordt waarschijnlijk een zwarte pieten taartje voor als mijn familie hier sinterklaas komt vieren. Nog tips??
Ik ben begonnen met icing omdat ik als scholing de koksopleiding heb gedaan en daar heel veel rozetjes enzo heb moeten leren spuiten. Het enige verschil was, dat dat met slagroom of aardappelpuree was. Ik dacht , dat doe ik dus effe maar dat viel dus vies tegen.

Groetjes Mirjam

4

Hoe wil je je eerste taart bekleden, met fondant en/of marsepein? En doe je die dan (donker)bruin of zwart? Want als je geen voorgekleurde fondant of marsepein hebt, raad ik aan om het een dag van te voren te kleuren dan, de kleur wordt later nog intensiever en als je het donker wilt, is dat wel zo mooi dan :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ja, ik wil mijn taart gaan bekleden met marsepein die ik zelf ga kleuren, dus bedankt voor de tip. Ik heb voor de zekerheid ook nog een stuk zwarte marsepein gekocht via de webshop voor haren en ogen.
Ik heb vandaag mijn bisquittaart gebakken. Met citroenaroma en kaneel er door. Wat ruikt dat lekker zeg, iedereen in huis moet ik van de taart afslaan hihihihi
Ik heb alleen denk ik iets te weinig beslag gemaakt want het is maar een dun taartje geworden.Bakvorm was ook maar onder de helft gevuld. Bak ik er over een paar dagen nog zo een en dan op elkaar kan toch ook??
Ik dacht aan een vulling van banketbakkersroom met mandarijntjes en een laagje abricozen jam en voor de botercreme erom heen met speculaaskruiden. Zou dat een lekkere combie zijn ??