1 Laatst bewerkt door Kaat (11-11-2006 17:30)

Onderwerp: 1e taart is af..(nog geen foto)

Ik heb vanmorgen mijn 1e taart gemaakt en vanmiddag hebben wij hem geproefd.
Ik heb de taart bekleed met rolfount. en als vullig heb ik compacte botercreme gebruikt en abrikosejam.
het biskwie deeg was erg lekker maar de taart in totaliteid was erg zoet...en dit was de menig van ons alle, zelfs de kinderen vonden hem tezoet.Dat zegt volgens mij wel wat :)

Maar wat kan ik dan beter gebruiken om hem iets minde zoet temaken????
Het beleggen van de taart ging best goed aleen ik had had hem scheef op de broodplank liggen en toen ik hem recht wilde leggen scheurde de rolfount een beetje...erg jammer, maar wel weer een leer..meteen recht leggen dus
En ik vond de onderkant erg moeilijk om aftewerken , hie werk je die mooi af..hebben jullie daat trukjes voor???

Zal snel een fotootje op de pc zetten en laten zien.

2

Re: 1e taart is af..(nog geen foto)

Hoi abrikozenjam als vulling wordt hier vaak ook te zoet bevonden daarom doe ik het met geleroom en jonkervlaaivulling en /of 4 vruchten jam (iets zuriger)

succes verder

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

3

De compacte botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Om de taart minder zoet te maken, doe ik in de biscuitmix een koffielepel citroenrasp (oetker). De botercreme maak ik van de botercreme mix van de webshop ook met wat citroenaroma en gele room en manderijntjes er door. Onder de laag botercreme mix nog een laagje lemon curd.... mjammmmm Echt heel lekker fris. De volgende laag is dan viervruchtenjam.

We (Annet en ik) krijgen er heel veel positieve reacties op, dat ze de taart echt lekker vinden. Laatst zelfs iemand, die niet zei dat de taart mooi was, nee, de eerste reactie was, oh de taart was heeeerlijk. Hahaha ach ja, meestal ga je voor het mooie en de rest is bijzaak ! ;)

De rand afwerken met een mooie uitsteekrand, of spuitrand en je ziet geen kreukeltje meer zitten. :D :D :D

Veel succes met je volgende taarten en ik kijk uit naar je foto !

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

5

Ook mijn kind vond de taart te zoet en ben toen overgestapt naar marsepein en dat vond hij wel lekker..... Tja, altijd die rotonderkant... Ik maak de foto's zo dat de onderkant niet opvalt :D Bij de laatste taart heb ik ook een sierrandje gemaakt van icing. Succes met je taarten!

6

bedankt voor jullie antwoorden...
Ik ga weer verder oefenen met de tips van jullie.
Ben nu al aan het bedenken wat ik ga maken..ik droom er zelfs van :)
Nou ja wij hebben dagen genoeg om taart te eten...mijn man is bijna jarig , mijn moeder, een nichtje en is bijna sinterklaas dus reden genoeg om een taart temaken.

Ik had nu voorgekleurde foudant gekocht, is het makkelijker om witte tekopen en deze dan te kleuren met die kleurgel? En gaat dat gemakkelijk?
Ga  toch ook eens marsepijn proberen