1

Onderwerp: biscuitmix geprobeerd en wat vraagjes

Ik heb net de biscuitmix gebruikt en het is wel superspul!!!

De oven voorverwarmd en de temperatuur langzaam verhoogd en op het einde een bakblik erboven geschoven omdat hij anders donkerbruin wordt. <---slim of toch niet omdat hij daarom wat inzakt?

Wel wat kleine vraagjes, het is een 20X20 vorm en de ene kant van de taart is ongeveer 5cm en de andere kant 7cm. (De ingezakte maat) Dan hou ik na het rechtsnijden een taart van 5cm hoog over is dat een beetje standaard?

Verder zijn de zijkanten niet donkerbruin maar wel superkrokant halen jullie dat er altijd af? Ik kan mij niet herinneren dat de taart bij de banketbakker krokant was.

2

Re: biscuitmix geprobeerd en wat vraagjes

Ja hoor, 5cm is prima, als je er 2 lagen tussen smeert wordt-ie toch wel hoger; hoger is soms mooier/leuker, maar 20x20x5 is in ieder geval niet te laag.

De zijkanten kùn je eraf halen, maar dat hoeft niet. Ik doe het soms wel, soms niet.. Bakkers hebben geen krokante zijkanten omdat ze grote oppervlakten kapsel in stukken snijden ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ok, geweldig, dankjewel. En over de bakker, hahahahaha stom had ik zelf ook wel kunnen bedenken.

4

Als ik mijn kapsel uit de oven laat afkoelen dan voelen de randen soms ook wat hard aan maar als ik 'm dan een nachtje laat staan in een plastic zak dan zijn de volgende dag de randjes net zo zacht als de rest van de cake dus ik hoef er nooit wat af te snijden

5

Hallo Michelle,

Als je taart nu wat hard aanvoelt, heeft je oven toch iets te heet gestaan. Helaas verschillen ovens qua temperatuur wel hoor. Mijn oven is ook altijd iets heter dan staat aangeven, omdat ik dit weet bak ik ze nu dus op wat lagere temperatuur dan staat aangegeven.

Als je het beslag in de vorm doet, kun je het beslag het beste goed verdelen in de vorm, dit scheelt in het scheve rijzen van de taart. Zorg er ook voor dat je taart in het midden van de oven staat. Als je de temperatuur langzaam laat opkomen (dus stel de temperatuur die staat aangegeven is 180 graden, begin je op 150 graden, dan ga je na ca. 12-15 minuten naar 160 graden en dan na nog eens die tijd naar 175 graden (of 170 als hij bij 175 nog steeds knapperige zijkanten vertoont. Een blik erboven zetten is niet echt nodig hoor.

Overigens, een goede biscuit taart is zeer licht van kleur (de korst dus ook, echt lichtbruin/beige). Voel altijd wel aan het einde van de baktijd of de taart ook echt gaar is en laat hem anders nog staan tot hij stevig aanvoelt en je veerkracht in de taart voelt.

Heel veel succes ermee. Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Nou die harde kantjes bij mij worden juist gezien als hmmm lekker

Zo zie je maar...........

enne die maat ?
ik meet nooit na
mar heb idd wel zoiets van he jammer of he super

Enne geintje
de ene kant 5 cm en de andere 7 cm
heb je een whimpiscal ????zonder er moeite voor te doen

cateren is ook gebakjes maken :)

7

Nnicole1234, Je hebt gelijk, toen ik net voelde was het al een beetje zachter. Grappig.

Inge, Ik had het beslag nog met een lepel glad gestreken aan de bovenkant dus snap er niets van. Evengoed ontzettend bedankt voor de tips, ik ga het zeker doen.
Ik ben bang als ik niet die bakplaat erboven doe, hij pikzwart is als hij eruit komt, na 20 minuten is hij namelijk al bruin. Maar misschien is het zo dat mijn oven ook warmer is dan aangegeven staat.

Ikkie, ja...hahahahaha ik weet in iedergeval dat een whimsical cake zo te maken is zonder al te veel moeite.