1 Laatst bewerkt door michelle (09-11-2006 13:50)

Onderwerp: dit werkt echt niet, help jongens !!!

Toch nog even wat vragen over dat marsepein. Heb net mijn uitgesneden plaatje erbij gepakt en nu het een paar dagen in het folie heeft gezeten, tja, ik ben er niet tevreden over. Je ziet duidelijk de naden/stukken als je ze tegen elkaar legt en het voelt toch best hard/droog niet dat het afbrokkeld (sommige stukjes wel) maar het is toch niet echt super. Bij jullie ziet het er zo gladjes uit zeg maar. Verder zit ik heel erg met dat gezicht te stoeien, het oog wil gewoon niet mooi worden en de kleuren vallen ontzettend tegen. Op het eerste gezicht zie je wie het is maar dat komt ook alleen omdat we weten wie het moet zijn.

Wat zouden jullie doen in zo een geval, nieuwe marsepein kopen (het derde pak deze afgelopen weken) en opnieuw beginnen of met het oude marsepein overnieuw beginnen of zo laten.

2

Re: dit werkt echt niet, help jongens !!!

misschien moet je eens een foto plaatsen? dan kunnen we zien of het echt zo erg is of dat het wel meevalt :-)

3 Laatst bewerkt door michelle (09-11-2006 14:28)

Op de foto ziet het er nog een beetje redelijk uit maar laat je niet foppen !!!
De kleuren spreken voor zich alsof ze te lang onder de zonnebank heeft gelegen. Alvast bedankt voor het kijken. Ik schaam me dood om het te laten zien, zelfs mijn dochter zou het mooier kunnen denk ik.

http://www.mijnalbum.nl/Album=A73KUM8H

4

ik vind het goed meevallen, de kleding kan je daarna nog met een penseeltje bijverven, niet?

wat wordt  de onderkleur van je taart? 

katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Lief van je dat je dat zegt. Ik weet niet of het kan bijverven?!
Ik denk dat de taart roze wordt.

6

Misschien met een droog kwastje de kruimeltjes wegvegen?

En je kan proberen de naden iets te bevochtigen
ja ik weet het eigenlijk niet

cateren is ook gebakjes maken :)

7

ik vind ook dat het er best goed uitziet! als taartkleur zou ik dan wel iets nemen dat goed contrasteert met de andere kleuren - ook als het prentje op je taart ligt kan je de naden nog wat kleiner maken door de aparte vlakken wat tegen elkaar aan te duwen. en idd bijverven kan blijkbaar: druppeltje alcohol en daar wat kleurstof in en dan met een fijn penseeltje erop. Dan ga je wellicht wat intensere kleuren krijgen.
Opnieuw beginnen zou ik niet dadelijk doen! Op het geheel van de taart gaat het dadelijk een heel ander zicht zijn hoor.

8

Ik doe het je niet na hoor! Volgens mij is winx ook ontzettend moeilijk om te maken!

9

Ik vind het echt ontzettend lief van jullie. Die troep op het marsepein is poedersuiker maar dat is een goede tip om het eens weg te proberen te halen met een kwastje.

Kristien, welke kleur zou jij doen? Het probleem is dat mijn uhm...zoontje gek op roze is maar als het mooier voor de taart is, tja dan heeft hij vet pech.

Ik zit alleen nog wel met twee probleempjes, het marsepein is dus best droog/hard geworden, ik zou niet willen dat mensen denken dat de taart 3 weken oud is en het oranje haar, daar heb ik ontzettend veel kleurstof voor gebruikt, ik las net op het potje maximaal 1 theelepel per 250 gram...volgens mij zit ik daar wel overheen, is dat schadelijk?

10

Hoi Michelle,
Inge heeft een keertje tips gegeven over de ogen voor Winx, die inderdaad zo ingewikkeld zijn, gewoon even bij de zoekfunctie Winx intypen dan krijg je ze :-) En sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

11

Lara, ontzettend bedankt voor de tip, stom dat ik daar niet eerder aan dacht.
Ik heb het gelezen en in theorie lijkt het wel makkelijk, nu nog doen hahahahha. We gaan stug verder. Ik ga in iedergeval haar huid overdoen en dan nog wat normale marsepein erdoor zodat het minder roze is, ik denk dat dat vast ook scheelt.

12

Tja wel ergggggggg toevallig ik ben ook met winx bezig maar dan alleen Stella. Ik heb precies hetzelfde probleem! Mijn marsepein wordt ook brokkelig en de naden zijn heel duidelijk zichtbaar. Ook mijn ogen is pet. Ze zijn veel te groot wat bij het probleem is.

Dit is mijn plaatje:
http://img182.imageshack.us/img182/5600/stella13av4.jpg

En dit mijn eigen plaatje van marsepein en fondant:
http://img105.imageshack.us/img105/2641/sv300175dv4.jpg

Zoals jullie zien ziijn ook mijn ogen een ramp!!
Ik heb ook de beschrijving van Inge gelezen maar bij mij heeft het dus voor de rest niet geholpen. Moet er wel bij zeggen dat het plaatje voor op een taart is van 10x10 is en dus best klein. Misschien dat dat het probleem wel is!
Ik hoop dat ik wel een oplossing heb voor morgen avond want zaterdag ochtend ga ik weg en 's middags is haar verjaardag.

Dus ook bij mij zijn alle adviezen welkom.

Groetjes Carolien

13

Ik was aan blauw aan het denken maar dat vind ik nu net een heel moeilijke kleur om te maken - dus paars misschien? En misschien is het te doen om het gezicht witter te maken, zodat het wel beter past op een roze ondergrond (want als je zoontje roze wil tja :-) )? Ik weet ook niet zo dadelijk in welke kleuren winx zich bij voorkeur laat zien :-)) ken het figuurtje alleen van hier op de taarten..

14

Ja michelle, ik dacht ook aan paars. Maar als roze de vraag is dan zou ik het op of super knalroze doen of juist op heel licht.
Vind hem er verder wel mooi uitzien hoor. Heb vandaag ook zitten puzzelen maar vind het ook echt niet het makkelijkste werkje hoor.

En Carolien, hihi, ik heb je aardig aan een verslaving geholpen h

15

wendy schreef:

En Carolien, hihi, ik heb je aardig aan een verslaving geholpen h

Groetjes Carolien

16

Carolien, hahahaha, alle kinderen willen het zelfde he, winx, bumba en diddl. waarom doe je niet alleen haar bovenlijf en hoofd ik denk dat dat misschien makkelijker is dan dat gepriegel, omdat het een kleine taart wordt.

Kristien, bloom is eigenlijk blauw. maar dat werkte dus ook niet helemaal. dus ik weet niet of ik mij aan een blauwe ondergrond wil wagen. Misschien krijg ik hem nog zo gek om voor paars te kiezen, ik vind dat zelf ook het mooiste maarja. Of wat Wendy zegt, knalroze is misschien ook wel heel leuk. Of juist heel licht...

Wendy, ik heb mij daar echt op verkeken, ik dacht...doen we wel even. Dat valt echt tegen.

Ik heb trouwens een tweede poging gedaan, de huid lichter gemaakt en haar haar opnieuw gedaan en hij ziet er nu echt beter uit, het oog vind ik ook wel goed gelukt en haar mond ook. Ik liet de eerste aan mijn zoontje zien met de vraag of hij hem mooi vond zegt hij "jawel maar eigenlijk een beetje niet, bloom steekt haar tong uit" :( Helaas weet ik echt niet waar mijn digitale camera is dus heb fotoos met mijn mobieltje gemaakt, die de neiging heeft om met kunstlicht de fotoos oranje te maken dus kijk daar even door heen alsjeblieft.

Op de laatste fotoos had ik wat geel door haar haar gedaan, staat dat stom?

http://www.mijnalbum.nl/Album=WCAAYFDT <-- nieuwe fotoos

17

Inderdaad michelle dat had ik beter kunnen doen dan had ik haar wat groter kunnen maken. Maar ik vond haar jurk zoooooooo leuk en schattig dat ik die er gewoon bij moest doen en Stella is een mode popje zeg maar dus vandaar dat die jurk er gewoon bij moest hahahaha maar heb het me zelf zeker lastig gemaakt!!!

Ik vind die gele strookjes in haar haar heel leuk staan!!!! Staat dus goed!!
Kijk uit dat je er niet te lang mee bezig bent want ik lag gisteren pas om 01.30 uur op bed en de volgende dag weer met frisse moet begonnen en toen lukte het beter!!!!!!!!

Groetjes Carolien

18

Ook ik vind deze veel beter. Het geel is leuk en haar oog ook. De mond is nu ook heel goed gelukt. Wel grappig dat je zoontje er een uitgestoken tong in ziet. Zeg maar, da's geen tong, da's toverbotox. ;) :D
Je zou de binnenkant van haar mond nog wat hol kunnen drukken, dan krijg je iets meer diepte erin. Niet doen als je het niet zeker weet hoor, soms verpest je het dan juist weer. En ik ben ook we mien diepte en relief, dus trek je daar niets van aan. Hihi, je zal het wel gaan zien bij mijn cars taart, die is bijna meer geboetseerd dan gepuzzeld. Ik kan het dan gewoon niet laten. :rolleyes:

19

Dat is waar hahahaha, ik weet weinig van Winx, ik snap eigenlijk ook niet de beweegrede waarom hij Winx wil omdat hij totally spice vaker kijkt maarja. Zijn feestje. Maar ik vind jou Stella wel heel mooi geworden vooral haar jurk.

Ik heb precies gedaan hoe Inge dat uitlegde met die ogen en het werkte echt...
eerst haar oog uitgesneden en toen een wit bolletje erin gedrukt en toen ook de andere kleuren erbij ingedrukt. Maar volgens mij heeft Stella gewoon grote ogen in verhouding met haar hoofd. Op je plaatje zie je dat ook dus ik vind het niet gek staan. Alleen dat brokkelen dat is heel vervelend juist omdat ze van die dunne sliertjes haar hebben.

Dat is waar, ik had dit twee dagen geleden gemaakt en omdat het echt niet lukte heb ik het even weggelegd. Dus nu lukte het beter.

20

wendy schreef:

Ook ik vind deze veel beter. Het geel is leuk en haar oog ook. De mond is nu ook heel goed gelukt. Wel grappig dat je zoontje er een uitgestoken tong in ziet. Zeg maar, da's geen tong, da's toverbotox. ;) :D
Je zou de binnenkant van haar mond nog wat hol kunnen drukken, dan krijg je iets meer diepte erin. Niet doen als je het niet zeker weet hoor, soms verpest je het dan juist weer. En ik ben ook we mien diepte en relief, dus trek je daar niets van aan. Hihi, je zal het wel gaan zien bij mijn cars taart, die is bijna meer geboetseerd dan gepuzzeld. Ik kan het dan gewoon niet laten. :rolleyes:

Hahhahaha toverbotox hahahahaha
ik ga het gewoon proberen wat jij zei over die mond, desnoods een heeeeel klein balletje donker erin doen. Jij bent gewoon de boetseer koningin en als dat je beter afgaat dan moet je dat zeker gebruiken. Ben benieuwd naar je CARS taart.

Ik heb trouwens je taarten aan mijn moeder laten zien, zegt ze doodleuk misschien moet je aan haar vragen of ze de taart wil maken. (hoezo geen vertrouwen in haar dochter) (zonder dollen, ze is niet snel onder de indruk dus...die opmerking zegt genoeg) En ze zei het zelfde als wat ik al de tijd denk: volgens mij was ze heel goed in kleien op school hahahaha vond ik wel komisch.

Berichten [ 20 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » dit werkt echt niet, help jongens !!!