1

Onderwerp: marsepein dillema

Ben alvast begonnen aan het plaatje voor de verjaardagstaart, leuk werk alleen wat een gedoe, er zaten hele kleine stukjes bij, meteen elke keer onder plastic gedaan maar die zijn toch wel hard geworden, verder toch heel veel rafels en de kleuren lukte niet echt, lichtblauw is toch een beetje lichtblauw/groen geworden enzo. Dat van die kleuren dat had ik verwacht (volgende keer koop ik bij de webshop kant en klare kleuren hahahaha) maar dat hard worden en rafelen is dat nog goed te krijgen als ik het marsepein op de taart ga leggen? Ik heb het nu in ik weet niet hoeveel plasticfolie gewikkeld en in de koektrommel gestopt.

2

Re: marsepein dillema

Ik had ook last van die rafels, ik denk dat het komt doordat ik (in ieder geval) teveel van dat spul heb gebruikt om het Marsepeim harder te laten worden. (kom even niet op de naam ;)) Dan word het dus te hard en gaat het volgens mij scheuren. Heel vervelend maar ik kreeg het niet meer goed!

Hoop dat iemand anders een tip heeft!

Succes met je taart verder.

Groetjes Carolien

3

NEEEEEE !!!!!!! Dan kan ik dus voor het grootste gedeelte overnieuw beginnen.

Ik heb er niets bijgedaan, maar ik denk dat ik te traag werkte.

4

Je hebt geen tulose (heet het geloof ik) erbij gaan? Als je er niks doorheen hebt gedaan dan weet ik eigenlijk ook het probleem niet. Hoop dat iemand anders je hier dan kan helpen!!!

Groetjes Carolien

5

Het beste kun je meteen puzzelen als je de stukjes hebt uitgesneden en de randen glad hebt gestreken net een tooltje of vinger. Dan ligt het puzzelstukje meteen op zijn plaats en is infrogen niet zo erg meer.
Voor puzzelplaten heb je geen tragant of zo nodig, dat gebruik je meer voor strikken en het boetseren van figuurtjes (de hoogte is dus)

Groetjes Nicole

6

Precies zoals Nicole zegt, geen tragant door je puzzel doen hoor. Ook ik puzzel ieder stukje die ik uitsnij, knip , moddelerre, meteen op zijn plek en wrijf de randjes glad. Kleine stukjes kun je vaak nog beter in vorm boetseren dan snijden, dat gaat eenvoudiger, en je hebt geen rafels.  Mischien is het onder de folie wel weer wat zachter geworden. Dan doe je een pietsje nieuwe frituurvet of crisko aan je vinger en wrijf je alsnog de meeste rafels weg. Succes

7

Geweldig, Crisco heb ik liggen dus ga ik proberen. Ik heb er helemaal niet bij stilgestaan dat het ook met een schaartje kon, dat wordt dan vast strakker dan met een mesje. Nou ja, eerst crisco proberen en anders toch maar opnieuw met en schaar.

8

Heb ik iets gemist want ik snap niet waarom het nu over een schaartje gaat. Wat kan je met een schaartje doen?

9 Laatst bewerkt door michelle (08-11-2006 20:32)

Omdat Wendy zegt: uitsnij, KNIP, modelleer...ik neem aan dat ze met een schaar bedoelt anders voel ik mij superdom hahahahahah

En stukjes van een plaatje uitknippen uit marsepein gaat volgens mij makkelijker dan met een mesje.

10

ja hoor, klein schaartje werkt super. :)