1

Onderwerp: schiftende botercréme

Hallo allemaal,
Vorige week heb ik een mokkataart gemaakt. De smaak was echt heel goed, maar het zag er niet uit. Ik had eerst met custard vanilleroom gemaakt, deze afgedopt met boter en in een lage schaal laten afkoelen. Vervolgens gemengd met roomboter, suiker en sterke koffie. Het zag er erg geschift uit. Wat deed ik verkeerd?

2

Re: schiftende botercréme

zou het kunnen dat er iets teveel vocht inzat?

ik zou de koffie al bij de custard vanilleroom doen, dan de suiker samen met de boter goed oploppen en dan beetje per beetje de custard erbij.

katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

Dit hadden wij ook de eerste keer maar als je er nog wat boter bij doe dan komt het wel goed hoor.
Hij is dan inderdaad te vochtig.
Wij doen er steeds kleine plakjes boter bij en als hij dan te boterig smaakt doe je er nog wat poedersuiker bij.
Wij maken de botercreme altijd in grote partijen en vriezen het dan in, na het ontdooien hebben wij ook altijd last van dit probleem.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Katinka & Manuela
Bekijk ons album http://detaartenmamas.mijnalbums.nl/

4

Hallo Annelieke

Het is inderdaad gebeurd dat het water en het vet zich scheiden bij je creme. Na een tijd mixen bindt het weer en is het weer prima.  Het helpt zeker ook om daar een paar "flintertjes" koude boter bij te doen tijdens dat mixen, dan gaat het wat sneller. Jammer dat het nu niet mooi eruit zag, maar nu weet je het voor de volgende keer!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat