1 Laatst bewerkt door wendy (06-11-2006 01:02)

Onderwerp: maten lapjes voor bal taart??????

Ik wil op een feyenoord taart eigenlijk een klein 3D balletje leggen. Dus wel gevuld met cake. Hoe weet ik nou wat de juiste maat is van het 6 hoekje dat je erop plakt? En hoe zit dat dan bij de grote bal? Ik denk mischien te moeilijk maar het moet toch goed uitkomen? Ik snap het ect niet hoor, sorry. :nooo:

Wie helpt mij?????

2

Re: maten lapjes voor bal taart??????

Hoi Wendy,

Het geheim van de voetbal zit 'm in de vijf en zeshoeken. De zwarte vlakken zijn vijfhoeken en de witte zijn zeshoeken. Dus als je met een zwarte vijfhoek begint, kom je goed uit. Ik had van karton twee malletjes gemaakt om het uit te kunnen snijden, maar misschien heb je wel een uitsteker.

Veel succes

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

3 Laatst bewerkt door nnicole1234 (06-11-2006 10:01)

Misschien kun je even zoeken naar de werkbeschrijving van een bal bakvorm va Wilton en dan dat gewoon verkleinen op een kopieerapparaat ???

Ik heb het even voor je opgezocht:

http://www.cakecentral.com/modules/Pans … tsBall.pdf

4 Laatst bewerkt door wietske (06-11-2006 10:57)

Ik denk inderdaad dat ik de 5- en 6 hoekjes ietsje kleiner zou maken dan de daadwerkelijk maar voor de 'grote' bal. Maar ik kwam aan het einde trouwens niet lekker uit hoor. Ik had teveel ruimte over, zodat je teveel botercreme zag.

De zwarte waren bij mij 5 hoekjes maar heb ik op het einde dus ook 6 hoekjes van gemaakt omdat het anders niet paste. Maar dat was dus bij een hele bal.

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

5

ik had een keer die halve volleybal gemaakt. Toen heb ik bij een echte volleybal alles opgemeten, mijn taart omtrek gemeten en dat omgerekend. Dat kan je natuurlijk ook even doen met je cake en de vlakjes (narekenen of het ongeveer uitkomt en dan verkleinen zoveel als nodig)

Mijn website: Presentaart

6

Hey Wendy,

Mijn moeder heeft dit eens voor mij uitgerekend en kwam op de volgende formule:

Omtrek van de bal x 2 en dit geheel gedeeld door 30 = zijde van de vijfhoek of zeshoek

Ik hoop dat dit klopt..

Kristien