1 Laatst bewerkt door ex-groentje (06-11-2006 11:39)

Onderwerp: how to???? Assepoester

Hallo Dames,

Ben net de hele ochtend bezig geweest met een Assepoester, maar heb hem net helemaal kapot gemaakt. GRRRRRRR :(  :s

Ik maak de taart voor een meisje dat 1 jaar wordt!!??

Haar moeder heeft alles van assepoester gekocht..erg schattig, maar nu wil ze ook het assepoesje dat op het bordje etc staat op de taart hebben.

Maar het lukt me niet met die vreselijke jurk.
Ik had alles in laagjes uitgeknipt en laagje voor laagje gemarsepeind, maar o o o wat een werk en het werd helemaal niet mooi.

Heeft iemand tips ideeen suggesties

Hieronder de kleurplaat van de betreffende assepoester.
Het is de vierde kleurplaat die op deze site staat

members.lycos.nl/joyce30/twodescphotos3.html

he he na veel gezeur eindelijk gelukt met het plaatsen van de site dan.
Dit is vast niet mijn dag.

Alvast bedankt.

groetjes,
Sasja

2 Laatst bewerkt door wietske (06-11-2006 11:47)

Re: how to???? Assepoester

Hoi Sasja,

Wat ik zou doen is de rok een heel stuk breder uitsnijden en een onderrandje uitsnijden. Die eerst onder de rok leggen en dan er zelf plooien in leggen. Dus je gebruikt dan wel het idee van de kleurplaat, maar plooit de rok zelf. Je legt denk ik eerst de achterkant met onderrok en dan vouw je daar dan de voorkant op. Zo blijft je plaatje ongeveer hetzelfde. En de mensen hebben de kleurplaat er echt niet naast leggen om te vergelijken.

Je kan daarna het lijfje met het schootje er weer overheen leggen.

Hoop dat het een beetje lukt.

Succes !!!

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

3

Bedankt ik zal het uit gaan prberen dus i.p.v. allemaal kleine stukjes gewoon 1 deel wit en 1 deel blauw en dan zelf verschilende hoogtes met het blauw gaan maken.

bedankt

groetjes,
Sasja

4 Laatst bewerkt door wietske (06-11-2006 12:39)

Denk eigenlijk wel dat er tragant in moet anders zakt de rok waarschijnlijk in. En je begint dan wel met de witte binnenrok met een randje blauw, want als de rok plooit kijk je naar binnen en daar moet dan wel de onderrok zitten, snap je ???

Stop tussen de plooien stukjes folie of keukenpapierpropjes zo kan je de rok dan laten drogen en zakken de plooien minder snel weg.

Lijkt me inderdaad erg moeilijk om te maken hoor !

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/