Onderwerp: Dat valt tegen
Net de testtaart gemaakt van 20X20 cm. De cake zelf viel al tegen maar dat komt hopelijk door het recept. Ik vond hem best dik van structuur ookal was hij wel luchtig.
Hij was ongeveer 6 cm dik dus heb de cake door midden gesneden dus 2 stukken van 10X20. Toen heb ik 1 deel door midden gesneden en toen van het andere deel nog een plak gesneden voor erboven op. Ik vond hem inclusief de vulling wel heel hoog worden. En dat snijden ging ook niet echt makkelijk. Schots en scheef. ADVIEZEN OVER DE DIKTE VAN DE TAART ZIJN WELKOM !!! Is het slimmer om hem gewoon met 1 vulling te doen?
Op het onderste deel heb ik toen de slagroom met banketbakkersroom gesmeerd en op de bovenste helft alleen slagroom met stukjes manderijn. Ik merkte dat de taart meteen aan de binnenkant waar de slagroom zat heel vochtig werd. Is dat normaal? Advies hierover hoor ik ook graag. Verder vond ik hem door beide vullingen wel heel zwaar.
De marzepein erover, dat ging op zich goed. Heb de rolfondant geproefd, dat is toch niet onze smaak.
Al in al, het was niet vies maar echt superlekker is anders (of ben ik te veel gewend aan de smaak van de taarten van onze banketbakker?) dus ik hoop echt dat het straks beter gaat anders hebben we geen taart dit jaar.