1

Onderwerp: welke vulling voor bruidstaart

Ben momenteel druk bezig met het maken van de bloemen die op de bruidstaart van mijn zusje gaan die maandag de 28e gaat trouwen. normaal als vulling neem ik een laagje botercreme er tussen en de andere met een laag kersenvlaaivulling ( die blikjes)

nu zou ik graag nog wat tips van jullie willen! ik dacht er zelf aan om er een laag gele banketbakkersroom er tussen te doen met in die zelfde laag verse aardbeien.
de taart heeft totaal 4 lagen...

graag lekkere suggesties! o ja, verder is het bisquit mix en smeer ik hem dicht met botercreme en maak ik hem op van marsepein.enne de taart snij dik 2x door, dus 2 lagen per taart mmmmjum!!

groetjes en alvast bedankt!

Judith

taarten uit Hilversum!

2

Re: welke vulling voor bruidstaart

Ik doe altijd de taart 2 keer doorsnijden. 1e laag met (een dijkje van botercreme) geleroom erboven op van die vulling aardbeien uit een blikje. en de 2e laag met een lekkere aardbeien jam bv. Heb veel variatie gedaan maar deze vinden de meeste echt het lekkerste lekker fris met veel vulling. succes ermee!!

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

3

Hoi Judith,

Wat je ook kiest, ga voor een stevige vulling, die niet in de koelkast hoeft om stevig te blijven. Dus botercr

4 Laatst bewerkt door wietske (21-08-2006 19:48)

Misschien een combi, doet het bij ons altijd erg goed. Botercreme met banketbakkersroom en manderijntjes en door de botercreme heb ik altijd nog een beetje citroenmelange. De laatste keer had ik eerst de cake nog ingesmeerd met lemoncurd van chivers (heet dat geloof ik). Hierdoor werd de taart heel lekker fris !

De tweede laag, eigenlijk altijd 4 vruchtenjam :D !

Heel veel succes met je bruidstaart, lijkt me echt heel spannend !

Misschien hebben de dames die laatst een bruidstaart hebben gemaakt nog tips voor je, die hebben nl. praktijkervaring ;)

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

5

Hallo Judith,
Voor mijn dochter die op 29 sep trouwt ga ik de volgende taart bakken. Het recept heb ik van een vriendin die hem voor haar zus heeft gemaakt. Ik heb al een proeftaart gebakken en iedereen die geproefd heeft vond het erg lekker.

Zomerfruitmengsel
Anderhalf doosje zomerfruit uit de diepvries, o.a. Jumbo, AH
750 ml slagroom
9 bl gelatine
120 gr slagroom

gelatine weken
slagroom stijf kloppen met de suiker
zomerfruit kort koken, gelatine erin oplossen,kort pureren
zomerfruit af laten koelen en dan mengen met de slagroom

Champagnecr

6

Ik zou in een bruidstaart geen pitjes-jam gebruiken....
is niet zo leuk als er pitjes tussen je tanden zitten op de foto :D

Groetjes NIcole

7 Laatst bewerkt door Willeke (22-08-2006 21:55)

Hoi Judith,
Doe vooral GEEN banketbakkersroom als vulling, meid!!!
Heb ik ook gedaan, afgelopen woensdag in de kasteeltaart van onze zoon, het was een "proefje", voor het eerst, en ik kan je zeggen dat het me ontzettend slecht bevallen is, de marsepeinen laag werd er nattig van en die werd dus zichtbaar week...
Ikzelf zou eigenwijs zijn en het toch proberen, maar ik raad het je ECHT af.
Veel succes met je taart, ik hoop dat 'ie mooi en lekker gaat worden...
Alvast een fijne dag toegewenst!

8

Annelies55 schreef:

Hallo Judith,
Voor mijn dochter die op 29 sep trouwt ga ik de volgende taart bakken. Het recept heb ik van een vriendin die hem voor haar zus heeft gemaakt. Ik heb al een proeftaart gebakken en iedereen die geproefd heeft vond het erg lekker.

Zomerfruitmengsel
Anderhalf doosje zomerfruit uit de diepvries, o.a. Jumbo, AH
750 ml slagroom
9 bl gelatine
120 gr slagroom

gelatine weken
slagroom stijf kloppen met de suiker
zomerfruit kort koken, gelatine erin oplossen,kort pureren
zomerfruit af laten koelen en dan mengen met de slagroom

Champagnecr

9

Hoi Chantal,

Nu je het zo vraagt zie ik pas dat daar slagroom staat, terwijl ik het dus gelezen had als suiker. Kan niet missen dan dat het suiker moet zijn ;)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Dat dacht ik al! Ik ga het wel proberen, lijkt me heerlijk!

Groetjes Chantal

11

Grappig dat iemand "mijn"  recept als antwoord heeft gegeven. Maar wie weet of het mogelijk is om het storende foutje van de slagroom ipv suiker uit het recept te halen? Misschien de webmaster na de meet en greet?
Succes met de taart!

Berichten [ 11 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » welke vulling voor bruidstaart