1

Onderwerp: icing spuiten, vraagjes

Ik ga voor zondag m'n nichtjes verjaardagstaart maken. Een roze prinses, ze wordt namelijk 7. Dit is echt geweldig voor me, want ik was vroeger ook dol op de strikjes, pareltjes, hartjes en bloemetjes die ik aan het maken ben, en roze en paars natuurlijk en barbie!!!
Maar nu wil ik op de rok van die mooie 'boogjes' spuiten (die bijv. Inge ook vaak heeft en Dutchdecorator bij die gele prinses). Hoe krijg je dit mooi gelijk??? Is het echt een kwestie van veel oefenen, en op een gegeven moment gaat het vanzelf (pech voor mij dan)? Of is er een soort 'truukje' voor?

Mijn website: Presentaart

2

Re: icing spuiten, vraagjes

Nou ik zag het iemand laatst doen aan de zijkant van een taart en die gebruikte goede stevige elastische RI en begon met een soort bolletje op de rand te spuiten en spoot vervolgens het sliertje er loshangend achteraan en toen het sliertje lang genoeg was plakte ze dat als het waren door een volgens bolletje op de taartrand te spuiten weer vast.
Ik weet niet hoe ik het duidelijker kan schrijven.

Ze spoot het sliertje dus niet rechtstreeks op de taart maar liet deze net naast de taart langer worden en zette deze toen weer vast.

Groetjes Nicole

3

Hoi!
Ik heb ergens eens gezien dat iemand eerst een touwtje om de rok deed (ter hoogte van waar je spuitwerk moet komen) voor de omtrek. Die afstand deelde ze door bijvoorbeeld 5 (voor 5 boogjes). Dan maakte ze van DIE afstand een malletje van papier, dus voor 1 boogje. Voorzichtig met een prikkertje dat boogje dan 5x overnemen op de rok en dat lijntje overspuiten. Zo kreeg ze 5 boogjes van gelijke breedte en gelijke hoogte. Snap je 'm?

Succes!
Groetjes, Jos

4

ja ik snap hem!!!  Bedankt, dat is een (redelijk) simpel maar goed idee! Ik snap dat mensen die heel vaak/veel spuiten het zo kunnen maar bij mij wordt dat nooit gelijk.
Bedankt voor jullie reacties!

Mijn website: Presentaart