Onderwerp: Creme au beurre mix
Wat is dat eigenlijk?????????????? Waar gebruik je dat voor en wat kan je er dus mee doen???
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Creme au beurre mix
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wat is dat eigenlijk?????????????? Waar gebruik je dat voor en wat kan je er dus mee doen???
het is mix om creme au beurre te maken (botercreme dus)
Je kan het maken door boter heel fijn te kloppen en dan poedersuiker erdoorheen, maar je kan het ook maken met de mix, dan moet er water bij en minder poedersuiker. Het krijgt een iets andere smaak (kijk even onder de zoekfunctie en recepten).
Je gebruikt het om de taart mee in te smeren om hem mooi glad te krijgen en er dan marsepein of fondant overheen te doen. Of het kan ook als buitenkant mooi glad strijken zonder iets eroverheen, of spuiten als water of 'haar' (zoals cookiemonster).
Sommige mensen gebruiken het ook als vulling, soms gemengd met banketbakkersroom/gele room (dan heet het botercreme extra).
Ok bedanktttttttttttttttttttt Dacht al wat is dat! hihihihi Thanks!
kijk uit dat je bij de mix voor creme au beurre er vaak ook water bij doet. Dit kan ervoor zorgen dat de fondant gaat smelten, zeker als het warm of vochtig weer is.... om de taart mee in te smeren maak ik altijd botercreme van 1 deel boter op 1 deel poedersuiker, plus een smaakje (vanille, citroen, nutella). De mix gebruik ik als vulling en om de aan onderkant van de taart een randje te spuiten.
Groetjes,
Gina
oh dat wist ik niet (dat je fondant kon smelten van de mix). Wist wel dat er water bij ging, maar dacht niet dat het problemen zou geven?
Ik gebruik altijd de mix uit de webshop voor botercreme en heb nog nooit gehad dat de fondant of marspein er van ging smelten. (geen enkel spoor ervan)
Gr Nicole
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Creme au beurre mix