1

Onderwerp: verwerken!

Hoi...ik heb net het kapsel voor de taart gebakken en nu vroeg ik me af of ik de taart nu direct helemaal kan afwerken of nog even wachten?. Als ik nog even moet wachten waar kan ik de cake dan het beste in bewaren?. Moet hij dan aan de lucht afkoelen of in een plastic zak?.ik wil nu eens proberen om de taart te bewaren gewoon in de koelkast maar dan in een taart doos (ivm smelten van de marsepein vorige keer) heeft iemand er ervaring mee?. Ik wil de taart morgen geven..maar ik moet morgen werken en bang dat ik het een en ander niet op tijd af krijg. Koelkast lager zetten is geen optie voor mij..omdat ook mn vriezer dan ontdooit ;-(.Ik hoop dat jullie even de tijd hebben mn prangende vragen te beantwoorden!.

De vulling wordt bank.room en kersen vlaai vulling..

2

Re: verwerken!

Zelf laat ik de biscuit altijd helemaal afkoelen en het liefst zet ik hem ook nog een nachtje (of bij spoed een paar uur) in de vriezer. Ik verpak de biscuit als-ie afgekoeld is in huishoudfolie.

De marsepein smelt niet omdat het in de koelkast gaat, maar omdat er vocht intrekt van de onderlaag; wat doe je tussen de biscuit en het marsepein? Als je daar Evelien's botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Bedankt Marianne!..

Ik wil tussen het biscuit en de marsepein een laagje kersenjam doen.
Waarom zet je de biscuit alsnog even in de vriezer?..en moet ik de marsepein zo dun mogelijk uitrollen voor het bekleden?..Ik wil ook proberen een strik te maken van marsepein ik heb alleen die gom niet..denk je dat het lukt als ik het een nacht laat drogen? ik neem aan dat ik de strik dan ook niet moet afdekken verder?..

Alvast reuze bedankt voor het beantwoorden!

4

Hm, ik weet niet of marsepein smelt als er kersenjam onder zit, misschien dat iemand anders dat weet? Op zich hoef je het niet zo dun mogelijk uit te rollen hoor, sterker: als je het wat dikker doet, zie je bobbels minder.. En kijk maar naar de engelse taarten, die laag marsepein is soms wel een halve centimeter! Maar dat vind ik dan wel weer te dik... Als het scheurt bij het optillen, is het te dun ;)

Ik zet biscuit altijd een nachtje in de vriezer omdat ik het idee heb dat-ie daar lekkerder van wordt :) Minder droog. Maar ik maak m'n biscuit dan ook bijna altijd zelf, dus met het basis-voor-taart recept hier van de site.

Je strik zou ik zeker niet afdekken of in de koelkast bewaren, qua smaak zal-ie wel goed blijven maar zonder tragant of tylose zal hij wel wat zachter blijven en misschien een beetje inzakken. Gewoon wat keukenpapier en tussendoen en pas op het laatste moment weghalen. En dus gewoon aan de lucht laten drogen (wat met fondant eigenlijk net wat makkelijker gaat dan met marsepein, heb ik het idee).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag