Onderwerp: veel te zoet allemaal vraagjes
Hallo allemaal,
Ik ga over een paar weken mijn eerste taart maken. Ik zit nu alleen met het probleem dat de taart waarschijnlijk bedekt zal worden met marzepein of rolfondant, dus de decoaratie zal ook van zoiets gemaakt worden. (Lijkt mij mooier) Nu heb ik wat vraagjes":
Wat kan ik het beste gebruiken voor tussen de taart en om de taart te bedekken voor de marzepein/fondant erover heen gaat?
De creme die de banketbakker tussen zijn taarten stopt dat is toch gewoon slagroom?
Ik heb vanmiddag royal icing en botercreme (van de Wilton site) gemaakt en voor ons was dat veelste zoet en dan ook nog in combinatie met dat marzepein/fondant dat wordt absoluut geen succes.
Als ik nou gewoon slagroom neem in combinatie met iets van klopit ofzo, dan is dat toch ook stevig genoeg om tussen de taart te smeren en erom heen te doen? Zou ik dat ook kunnen kleuren met wat kleurvloeistof? Het moet namelijk een roze taart worden.
Zou ik eventueel op die manier een standaard slagroomtaart kunnen maken en daarop van marzepein/fondant het plaatje maken als legpuzzel zeg maar?
Dan wordt het niet te marzepeinachtig.
Om eerlijk te zijn ken ik de smaak van fondant niet maar in mijn verbeelding is dat net zo zoet als marzepein.
Ik hoop van jullie wat tips en adviezen te krijgen, alvast bedankt.
Michelle