1

Onderwerp: Doughnutmuffins

Het komt uit het boek van Nigella en staat bij de kinderen afdeling, dus moet goed zijn voor de kids om te maken :-)
1,25 dl melk
0.85 dl zonnebloemolie
1 groot ei
1/2 theelepel vanille extrakt
200 g zelfrijzend bakmeel
100 g fijne kristalsuiker
12 theelepels aardbeienjam
100 g boter
150 g kristalsuiker

Verwarm de oven voor op 190 C Meng met een vork melk, olie, ei en vanille extrakt. Roer dit mengsel door de bloem en de fijne kristalsuiker. Roer niet te serieus, klonten doen er niet toe. Van te veel roeren worden de muffins taai. Vul de vormpjes tot net niet een derde. Schep er met een theelepel een klodder aardbeienjam op en doe daarop weer wat deeg, zodat de bakjes bijna vol zijn.
Bak ze 20 minuten in de oven of tot dat de bovenkant veerkrachtig aanvoelt. Laat intussen op laag vuur de boter smelten in een pan met dikke bodem en strooi de suiker in een wijde ondiepe kom Los de muffins zodra ze gaar zijn uit de vormpjes, haal ze door de gesmolten boter en rol ze door de suiker. Eet ze warm. Voor 12 stuks.

Ik weet niet of ze ook wel in je vorm passen bedenk ik nu ;-) :-) tja, misschien is het toch wat.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

2

Re: Doughnutmuffins

Als je deeg en jam (zonder stukjes) in spuitzakjes doet moet dat lukken lijkt me.

Groetjes,
mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: Doughnutmuffins

mmmmmmm......

Ook leuk om ze te glazuren, en dan met spikkels bestrooien... Dan zijn zijn ze net zoals in de winkel! (Mijn kinderen kunnen nooit langs Bakker Bart lopen zonder mij om zo'n donut te smeken .....:)

Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!