1

Onderwerp: HEEEEEELP!!!! Het puzzelfondant van mijn besteltaart scheurt!!!

Ohhhhh, nu heb ik een eerste bestelling. Gisteren het plaatje helemaal in elkaar gepuzzeld en het zag er fantastisch uit! Nu op de taart gelegd en daarbij is het fondantpuzzeltje aan alle kanten gaan scheuren. Het ziet er naar mijn mening niet uit! En dan is dit ook nog eens niet voor mijzelf.... Wie o wie heeft een tip om dit op te lossen??????

http://www.mijnalbum.nl/Foto=WS6KG4GR

2

Re: HEEEEEELP!!!! Het puzzelfondant van mijn besteltaart scheurt!!!

Nou, heb inmiddels het hele rode gedeelte verwijdert en opnieuw gesneden en gepuzzeld. Het is in ieder geval een stuk mooier dan ervoor, maar goed..... ben eigenlijk nog niet geheel tevreden met het eindresultaat.... (de taart is immers iets minder strak geworden door het gefriemel eraan....). Baal wel, maar goed, er is nu waarschijnlijk niets meer verder aan te doen....

3

Hoi Leontine,

Wat vervelend dat dit is gebeurd zeg! Ik kan alleen meer zeggen dat je een volgende keer misschien beter een plaatje met marsepein puzzelt, dat droogt nl. veel minder op. In ieder geval moet je een plaatje zeer goed afdekken (met huishoudfolie). Wat je een volgend keer ook kunt doen, ook al wordt het dan wel een wat dikker plaatje, is een gehele omtrek maken van fondant of marpepein en daarop je plaatje leggen, in elkaar gepuzzeld dus. Dan heb je 1 ondergrond, ipv allemaal losse delen en zou je het mbv bijv. een groot vlees mes in een keer van je blad of vel kunnen tillen en op je taart leggen.

Succes ermee!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Bedankt voor de tip Inge...

Het plaatje was 15x30cm dus daar wijt ik het hele euvel ook een beetje aan. Maar marsepein is misschien een idee. Dit was pas mijn 3de taart (2de puzzeltaart) en heb enkel pas met fondant gewerkt. Durfde voor een opdracht dan ook niet zomaar over te stappen op marsepein voor het geval dat niet goed uit zou pakken. Maar volgend weekend ofzo wil ik snel eens een proeftaartje van marsepein maken om te zien hoe dat werkt....

Groetjes,
Leontine

5

Hoi Leontine,
Nou je bent zeker niet de enige hoor! Ik had het van de zomer met mijn "Spiderman" taart (zie dramaverhaal in de show-off).
Hij scheurde, rekte uit, plakte, noem het maar op! De tip van Inge ga ik zeker onthouden voor het geval ik me nog eens aan fondant zou wagen!
Succes met je taarten :)

Groetjes! Cindy
Mijn taarten kun je vinden op: http://www.mijnalbum.nl/Album=EMMHI6AR