1

Onderwerp: etagiere taart

Hallo alle bakkers van nederland

Ga morgen voor het eerst een taart bakken. En wel zo

2

Re: etagiere taart

Hoi Willeke,

Dat is zeker spannend zeg !!!!!

Ik zag laatst bij De Taarten van Abel dat hij het een gat in de taart maakte met een appelboor..is dat wat ?

Wat heb je voor een etagiere gekocht, en wordt het een bruidstaart ??

3

hoi nicole
Ik ben hier nog niet zo handig mee, dus ik hoop dat mijn bericht aankomt. Leuk is dit trouwens zeg.Het is een kindertaart. Ik had nog nooit een kindertaart op een etagiere gezien, en het leek me leuk om een keer te maken. Ik heb al mijn spullen besteld bij cakezooi.com. Ik heb nog nooit een taart gebakken en vind dit echt spannend. Ik heb net stiekem al geprobeerd om roosjes te maken van mijn fondant. Ik heb dit naar eigen inzicht gedaan. Ik weet niet of je hier nog tips voor hebt? Groeten, Willeke

4

Hoi Willeke,

Ik vind het stoer hoor, vanuit het niks zomaar een etagetaart maken! En dan nog wel met rozen?!!! Echt stoer ;-)

Maar ja, eens moet ook de eerste keer zijn; ik ben ook vorige week pas voor het eerst aan een

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5 Laatst bewerkt door mascha (24-10-2006 22:15)

als je via 'zoeken' wat trefwoorden intypt kom je heeeel veel tips tegen. Ook kan je even bij 'voorbeeld' (links in je scherm) kijken, daar zie je hoe je de taart bekleed, en er zijn ook nog filmpjes geplaatst in het forum, weet even niet waar.
Ik zou zelf een gat maken na het bakken, dan in z'n geheel bekleden en daar dan een gat in maken (beetje naar binnen vouwen misschien), maar ik heb het ook nog nooit gedaan op die manier dus ik geef geen garanties ;)

Oh Jozien, we waren tegelijk, maar gelukkig zijn we het eens over het zoeken en het voorbeeld :D

Mijn website: Presentaart

6

waty leuk is dit zeg !!!!
als deze taart goed lukt ( ik ben dan wel een beetje afhankelijk van de site en van jullie, ga ik zeker een foto plaatsen. Als je beloofd om niet te gaan lachen.
Ik ga ook icing gebruiken, dat is mij teminste geadviseerd. Om langs de randen van de taart te spuiten.

Willeke

7

Hai Willeke, welkom op het forum en het verslavende wereldje der taarten baksters. :) Ik vind je erg dapper hoor om meteen aan zo'n project te beginnen.
Als tip geef ik je mee om deze filmpjes even aandachtig te bekijken. Dat zijn super handige filmpjes over het strak bekleden van je taart. En ook over het marmeren van je fondant en dergelijke. (marsepein werkt hetzelfde hoor)
Succes met de taarten en ik ben benieuwd wat je ons gaat laten zien. :)

http://www.atecousa.net/learn/satin_ice_1.shtml

8

Goh,

Fijne tip Wendy, dat filmpje over strak bekleden!

Ik heb ook nog een tip/link voor je, Willeke, maar dan voor de fondant roosjes. Net gevonden! (Was zelf ook wel benieuwd naar het maken van rozen)

http://www.wilton.com/decorating/basic/fondantrose.cfm

Enne..... Heb je Wendy's taarten al gezien? Je gelooft je ogen niet.....:-)

Groet, Jozien

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Hoi Wendy,

ik raak niet uitgekeken naar al die mooie taarten !! Die bert en ernie taarten zijn geweldig zeg !! Dan ben ik zeker wel 10 jaar verder. Kan je nog een tip geven voor het maken van mooe letters ? Ik had maar

10

Hoi Willeke!
Wat toevallig, ik heb ook net voor het eerst met mn zus een taart gebakken, en ook een bruidstaart met 4 lagen zelfs!  Best wel spannend inderdaad maar het is supergoed gelukt, dankzij al deze mensen met hun ideeen en weetjes hier! Wij hadden inderdaad ook zon etagere gekocht, stressen he, met dat gat erin!! We hebben hem gewoon heel zachtjes er van onderen af doorheen gedrukt, en toem met onze handen aan de zijkant van de taart geduwd tot ie zich weer om het gat sloot, tzag er prima uit. Wellicht is fondant lastiger dan marsepein, dat weet ik eigenlijk niet! Maar t gaat je vast lukken, succes!

11

Ik heet geen Wendy, kan ook niet zoals zij taarten maken, maar wel fondant kopen ;)
bij enkele bakkers verkopen ze wel fondant, maar volgens mij moet je het wel (meestal) bestellen (een dag vantevoren), en het is erg moeilijk te krijgen. Gewoon eerst een aantal bellen, misschien heb je geluk.
(blanke) Marsepein hebben ze nu bij de Hema in repen van 160 gram, kleurstoffen zijn eventueel bij de toko te krijgen, dit zijn wel vloeibare kleurstoffen maar als noodoplossing wel te doen. Als het te plakkerig wordt door de natte kleurstof kan je extra poedersuiker door je fondant/marsepein kneden.
En volgens mij gebruikt Wendy (en heel veel anderen) de letter tappits van de webshop hier. Je kan ook van Word letters uitprinten, uitknippen, op je opgerolde fondant/marsepein leggen en dan uitsnijden, maar ik vind dat erg moeilijk, vooral als het niet heeeele grote letters zijn.
Ik doe meestal rolletjes marsepein maken en dan kan je daar letters van vormen, ziet er een beetje schools uit, maar ik ga binnenkort ook aan de tappits.

Mijn website: Presentaart

12 Laatst bewerkt door wendy (25-10-2006 10:44)

Hai Willeke, bedankt voor het compliment hoor. :)
Ik koop mijn fondant ook bij de bakker hoor. gewoon heeeeel lief vragen en er erg lief bij kijken. Hihi, mischien helpt het. Marsepein verwerkt ook fijn hoor maar is er natuurlijk niet in wit. Als je wit wilt en je kunt geen fondant scoren, haal dan een zak witte marshmellows in huis en flink wat poedersuiker. De marscmellows met een lepel water heel even in de magnetron en dan poedersuiker erdoor roeren tot het stevig is en dan gaan kneden en toevoegen tot je een mooi kneedbare bal hebt. Kijk maar even onder recepten, daar staat het bij.
O, en met roze mm kun je het natuurlijk ook doen, heeft het meteen een kleurtje. :)

De letters maak ik het liefst met de tappids, ik ben ook niet zo'n ster in letters snijden. :) Om te behelpen heeft de hema ook uitstekers, voor iets van 6 euro geloof ik. Daar ben ik ook mee begonnen, gaat best.

13

Heb inderdaad net bij de hema letters en cijfers gekocht en ben net stiekem al het

14

ik leg het gewoon onder een stolp of folie, blijft prima hoor. Wel iets drager maar niet te.  Succes met de taarten. :)

15

Het 8s gelukt !!!
Ik ben erg trots op me zelf ! De versiering is wat fantasieloos, maar over het algemeen ziet de taart er erg goed uit ! Ik probeer zo snel mogelijk een foto te plaatsenj, zodat jullie hem ook kunnen zien. Ook alle kritiek is dan welkom, daar kan ik alleen maar van leren. Heb ondertussen mijn gezin en huishouden wel verwarloosd door deze taart. Maar het klinkt lullig, dat was het zeker waard !! Vanmiddag ga ik hem brengen bij de jarige. Ik ben benieuwd wat hun ervan vinden. Nu ga ik eens bedenken hoe ik hem moet gaan vervoeren. Jullei horen nog over dit taarten aventuur !!

Groeten Willeke