1

Onderwerp: kleurstoffen

Goedemiddag  allemaal,

We  hebben met veel plezier naar alle mooie taarten gekeken en nu wil mijn schoondochter voor haar zoontje,mijn heerlijke kleinzoon, volgende week voor zijn verjaardag 'n autotaart maken maar..............hoe doet ze dat. Hoe krijgt zij die mooie kleuren en waar moet ze dat kopen. Zelf heb ik wel eens kleurstoffen gekocht bij 'n toko maar daar hadden ze alleen groen en rood. Kunnen jullie ons dat misschien vertellen en als het mogelijk is, waar we 'n beschrijving kunnen vinden.  Alvast hartelijk bedankt en vriendelijke groeten Maris

2

Re: kleurstoffen

als je de zoek functie gebruikt kun je heel veel antwoorden op je vragen vinden denk ik.
Hoe pak je dat aan? Kijk eens naar het 'voorbeeld' (links in het scherm), daar staat hoe je een taart maken aanpakt. Het hangt ervanaf of ze een 3D taart wil maken of een plaatje van een auto op een taart. Een 3D moet te doen zijn, door meerdere op maat gesneden stukken cake op elkaar te leggen.
Kleurstoffen kun je inderdaad bij de toko kopen (vloeibare), de meeste hebben wel veel kleuren, in ieder geval is met rood, blauw en geel alles te maken (oranje: geel met rood, paars: rood met blauw, groen: blauw met geel), en voor zwart kan ook norit gebruikt worden, van die capsules daar zit zwart poeder in. Bij de webshop zijn kleurstoffen te bestellen en soms ik kookwinkels hebben ze het ook. Noem een stad en er is vast wel iemand die weet waar ze in de buurt ze te koop zijn.
Maar met de zoekfunctie is vast het een en ander te leren.

Mijn website: Presentaart

3

En als ik me er ook nog effie mee mag bemoeien..... ;)
Ik wil je als tip geven om toch wat te inversteren in een paar basis kleuren uit b.v. de webshop. Dat vloeibare van de toko geeft nooit de felle kleuren die je zoekt en het is ook vaak een vreselijke plakkerige knoeiboel. Ik heb er ook mijn eerste taarten mee gemaakt hoor maar nu ik mijn pasta's en gel's heb wil ik nooit meer terug naar vloeibaar. :)
Succes met de eerste taart. :)

4 Laatst bewerkt door mascha (24-10-2006 09:57)

Daar ben ik het mee eens Wendy! En bovendien is gel kleurstof uiteindelijk niet duurder (als je het vaker gaat gebruiken), want het kost wel twee keer zoveel, maar er zit meer in, en je gebruikt er echt veeeeeel minder van.
Maar stel dat je gaat proberen niet verslaafd te worden en je gebruikt het echt maar een keer, dan kan het wel met vloeibare kleurstof.

Mijn website: Presentaart