1

Onderwerp: Invriezen limoenbavarois?

Weet iemand of je limoen bavarois kan invriezen? Ik heb het namelijk net gemaakt en ik heb een heleboel over, vind ik zonde om weg te gooien.

Gemaakt van slagroom, kwark, limoen, en gelatine blaadjes en poedersuiker. (recept van het forum)

Kan iemand mij dit laten weten? Het is trouwens super lekker!

Groetjes Chantal

2

Re: Invriezen limoenbavarois?

Kan wel, gaat alleen misschien scheiden als je het ontdooit. Maar dat kun je dan weer oplossen door nog eens de boel door te kloppen. Ik zou het gewoon proberen, als ik jou was. Weggooien kan altijd nog... Laat je nog even weten hoe de bavarois uit de diepvries tevoorschijn komt?

Groeten, Eline

3

Hey Talla,

Ik denk wel dat dat moet lukken. Opnieuw opkloppen lijkt me moeilijk met die gelatine erbij: stijft het dan nog wel op? Ik vroeg me ook af of je het al tussen biscuit gebruikt hebt? Zou het ook graag gebruiken in een biscuit volgende week, en vroeg me af hoe de combinatie (event met fruit?) lukt..

Dankjewel,

Kristien

4

Hoi Kristien,
Vanmiddag kwam mijn oma op de koffie dus ik heb een mini taartje gemaakt. Beschuit met die limoenbavarois ertussen. 1 laag maar en afgewerkt met abrikozen gelei en marsepein. Ik zal zo een foto plaatsen. Ik vond het echt heerlijk! Oma en mijn man waren ook enthousiast.
Ik had alleen om te proberen de bescuit gemaakt met speculaas kruiden erdoor, dat vond ik wat minder in combi met fruit smaakje. Ik denk dat dat wel erg lekker is met iets van chocola of amandel of room.
Ik ga het zeker nog een keer doen die limoenbavarois met bescuit. Ik denk zaterdag al want dan maak ik een taart voor mijn broertje.

Groetjes Chantal

5

De vulling van zomerfruit en champagnecreme, ook met slagroom en gelatine heb ik ingevroren. Na het ontdooien, prak, roer ik het weer door elkaar, want het is wel een beetje droog/brokkelig. Daarna wordt het weer een gladde vulling. Denk dat het met de limoenbavarois ook wel zal gaan. Het viel me op dat de vullingen niet echt keihard worden in de vriezer, je kan het als ijs eten, best wel lekker!

6

Bij het ontdooien, moet je er vooral op letten dat het niet te vlug ontdooit. Dus het beste is bv een nacht van te voren er uit halen en dan niet op het aanrecht, maar in de koelkast. Dan kan het heel langzaam weer op temperatuur komen.

Groetjes Evelien

7

Ik heb de limoen bavarois ingevroren. Eergister uit de vriezer in de koelkast laten ontdooien. Daarna nog een klein beetje door gemixt. Het is iets klonteriger maar voor de rest nog prima bruikbaar. Heb het tussen een bescuit taart gedaan en iedereen was heel enthousiast!!

Groetjes Chantal